Simon prematuur 24 weken

Simon

Simon prematuur 24 weken

Van de ouders:

Dolgelukkig met een tweede zwangerschap. De gehele zwangerschap verliep zoals bij onze eerste. Je prima voelen en geen enkel kwaaltje…totdat mama zich niet helemaal fijn begon te voelen. Door ziekte van mama werden de vliezen geïnfecteerd met een geboorte bij 24 weken tot gevolg. Onze Simon zou een paar uur te leven hebben, de barre omstandigheden van een plotse geboorte in een ambulance met onderkoeling als gevolg, waarbij geen longrijping of welke voorbereiding dan ook had plaats gevonden. Simon was er toch enkele uren, uren werden dagen, dagen werden weken en weken werden zelfs maanden!

Simon mocht na 9 weken Zwolle verlaten omdat hij sterk genoeg was om in Enschede verder verzorgd te worden. Daar bouwde hij de zuurstofondersteuning af en leerde hij zelf te drinken. Het ging op het laatst in een razend tempo vooruit. Het ging zelfs zo snel dat we kort na de fotoreportage onze Simon mee naar huis konden nemen. Een wonder, onze Simon. Een echt wonder….

*******************

Van de fotograaf:

22 augustus was de dag dat ik naar het MST mocht om kennis te maken met Simon. Simon mocht die dag in bad en dat vond hij zo ontzettend fijn! Hij genoot zichtbaar. Liefdevolle kusjes nam hij gemoedelijk in ontvangst, alsof hij dat al jaren deed! Omdat het best al heel goed ging kreeg de kleine man al borstvoeding maar dat werd nog wel een klein beetje aangevuld met sondevoeding. Simon kreeg een nieuwe sonde ingebracht maar hoefde daar gelukkig niet lang om te huilen. Ook zijn spuitje Ferro ging er prima in. Hij leek het zelfs lekker te vinden. Na nog uitgebreid te hebben geknuffeld met papa en mama was het toch al snel weer bedtijd… Samen met zijn nieuwe gehaakte birdje viel hij in een diepe slaap.

Ondertussen is Simon thuis! Ik wens hem samen met zijn ouders een ’wonder’ mooie toekomst toe.

Warme groet,
Claudia

1. Jorinde
    Jorinde zegt:

Onze Morris lag helemaal aan de andere kant van de NICU maar we hebben jullie verhaal gehoord. Wat super dapper dat hij thuis is, wat een stoer mannetje! Veel liefde en geluk samen????

2. Monique
    Monique zegt:

Hallo ouders van Simon,
    Onze Manoah lag bij Simon op de unit. Wat fijn dat Simon thuis is!!! Manoah inmiddels ook,zij het met sondevoeding en zuurstof. Alle goeds voor jullie en jullie kids!