Haak een Earlybirdje

Speciaal voor de kindjes op de afdeling neonatologie heeft Earlybirds de earlybirdjes gelanceerd.
Deze gehaakte vogeltjes geven kindjes een gevoel van geborgenheid en de sliertjes van de staart doen aan als een navelstreng. Hierdoor kunnen kindjes minder aan de slangetjes trekken wat natuurlijk alleen maar rust met zich mee brengt. Stichting Earlybirds verspreid de earlybirdjes via onze fotografen, ziekenhuizen en kunnen hier ook los op de website aangevraagd worden. De earlybirdjes zullen door ons worden gecontroleerd, gewassen en verpakt. Alleen de verpakte earlybirdjes zijn veilig bevonden om te schenken aan deze kwetsbare doelgroep.

Waarvoor haak je?
Stichting Earlybirds maakt belangeloos fotoreportages van te vroeg geboren kindjes in het ziekenhuis.
Een heftige periode voor ouders en kinderen en met een fotoreportage schenken we ouders een prachtige herinnering aan de eerste periode met hun kindje. Een periode die naast angst en zorgen ook veel liefde kent. Deze liefdevolle momenten leggen onze fotografen vast. Door het hele land zijn er meer dan honderd professionele fotografen aangesloten die zich vrijwillig voor de ouders inzetten. De stichting is opgericht in Juni 2013.

13914021_1196770677060688_8940413845848298825_o (1)Wil jij een setje (birdje en nicu) voor een kindje? Dat kan!
Vraag een setje aan via: earlybirdjes@stichtingearlybirds.nl

We vragen alleen een vrijwillige donatie i.v.m. de verpak- en verzendkosten.
Doneren kan via NL23INGB0006262411 t.n.v. Stichting Earlybirds

Sinds ze haar Earlybirdje aangereikt heeft gekregen, heeft ze deze niet meer losgelaten. Ook wanneer ze gebuideld wordt houdt ze hem stevig vast.

Ervaring ouders

Let op!
In verband met de extreem kwetsbare doelgroep, is het niet de bedoeling dat je zelf vogeltjes gaat controleren, wassen, verpakken en verspreiden. Laat dit over aan de vrijwillige keurmeesters van de stichting. Wil je dat jouw vogeltje bij een specifiek kindje terecht komt, neem dan contact met ons op. Eén van onze keurmeesters zorgt ervoor dat jouw vogeltje gewassen, gecontroleerd en verpakt wordt. Samen spreken jullie af hoe het gehaakte vogeltje bij het betreffende kindje terecht komt.

Veiligheid

Stichting Earlybirds is op geen enkele wijze verantwoordelijk te houden voor het gebruik van de gehaakte vogeltjes. Alle vogeltjes dienen te voldoen aan strenge eisen, worden gewassen en vervolgens nauwkeurig gecontroleerd door onze keurmeesters. Enkel verpakte vogeltjes voorzien van twee flyers van de stichting, zijn gewassen, gecontroleerd en goedbevonden volgens het veiligheidsprotocol dat Stichting Earlybirds hanteert.

Veiligheid

Alle gehaakte vogeltjes worden door onze keurmeesters gecontroleerd op veiligheid, vervolgens gewassen en gedroogd, nogmaals gecontroleerd en uiteindelijk luchtdicht verpakt. Een vogeltje komt enkel door een keuring indien je je houdt aan de veiligheidseisen die in het patroon vermeld staan.

Sinds 1 september 2015 hanteert Stichting Earlybirds de volgende adviezen met betrekking tot het landelijke hygiëne protocol:

• Plaats gehaakte vogeltjes niet in een gesloten couveuse;
  • Overleg altijd met artsen en verplegend personeel of er een vogeltje bij je kindje geplaatst mag worden;
  • Houd altijd toezicht wanneer het vogeltje bij je kindje ligt.

Facebookfacebook
Word snel lid van onze speciale Facebookgroep, deel je creaties, stel vragen of neem deel aan de diverse acties die worden georganiseerd. Ook word je via deze pagina op de hoogte gehouden over speciale kortingen van (web)winkels, heb je altijd de meest actuele lijst met goedgekeurd garen, inleverpunten, etc.

Wil je meer weten, maar heb je geen Facebook? Stel dan je vragen aan earlybirdjes@stichtingearlybirds.nl

Stichting Earlybirds bedankt Unilever voor de geweldige sponsoring in wasmiddel voor de birdjes!