De organisatie

Stichting Earlybirds is opgericht op 12 juni 2013 door fotografen Marjolein Roossien, Marije Luiten-Hofman en Jessica Innemee.

Het doel van Stichting Earlybirds is dat we iedere ouder een mooie herinnering willen geven aan de beginperiode van het leven van hun kindje, ook als dat in het ziekenhuis is. We werken momenteel met ruim 300 vrijwilligers, waarvan zo’n 250 fotografen, voor de stichting, allemaal op vrijwillige basis en met veel liefde.

Wie doet wat binnen de stichting?
Voorzitter: Evelien van Ooyen-Zeegers
Secretaris / Penningmeester: John van den Oever
Bestuurslid Fotografie: Kevin Vervoort
Bestuurslid Pr: Jan-Bas Naarding
Bestuurslid Communicatie: Carla van de Kerkhof-Gielis

Lees hieronder meer over de bestuursleden.

Bedrijfsgegevens:
Stichting Earlybirds
Postbus 121
3940 AC DOORN

info@stichtingearlybirds.nl
RSIN: 852900909
KVK nummer: 58156704

Over de stichting
Ons beleidsplan, het jaarverslag, financiële jaarcijfers en de statuten vindt u hier

Het bestuur

Evelien van Ooyen - Zeegers (57)

Voorzitter

Vrij kort nadat Stichting Earlybirds was opgericht ben ik betrokken geraakt bij de stichting. Ik heb gewerkt als planner voor verschillende provincies, secretaris en ben momenteel voorzitter. Tevens hou ik me bezig met recruitment.
Sinds juni 2022 ben ik de trotse oma van een prematuur geboren kleindochter. Het begrip voor de situatie waarin ouders zich bevinden is nu nog intenser geworden.

Naast mijn functie als voorzitter van de stichting ben ik ook werkzaam als vrijwilliger bij het Digi-taalhuis in Drachten. Hier geef ik lessen Nederlands aan (voornamelijk) anderstaligen.

John van den Oever (41)

Penningmeester en secretaris

Al lange tijd was ik van plan om me in te zetten voor een goed doel, echter wist ik nog niet wat dat doel zou worden. Nadat onze dochter Saar bijna 10 weken te vroeg werd geboren, maakte een fotograaf van Earlybirds een reportage waar we nog vaak aan terugdenken.
Begin 2023 kwam weer mijn wens naar boven om me in te zetten voor een goed doel, en kwam de vacature voorbij bij Earlybirds. Nu kan ik vol trots in de rol van penningmeester deze prachtige stichting ondersteunen met mijn achtergrond als accountant.

Kevin Vervoort (32)

Bestuurslid Fotografie

Naast mijn bestuursfunctie binnen Earlybirds ben ik in het dagelijks leven werkzaam als ambulance zorg en fotograaf.

Carla van de Kerkhof (40)

Bestuurslid Communicatie

Twee van mijn drie kinderen zijn geboren na een zwangerschap van 32 weken. De foto’s die zijn gemaakt van onze tijd in het ziekenhuis zijn een mooie herinnering aan een heftige tijd. Prachtig hoe onze fotografen de échte momentjes weten te vangen. Dat gun ik alle ouders in een vergelijkbare situatie en daarom zet ik me al jaren met plezier in voor deze mooie stichting. In het dagelijks leven werk ik als communicatieadviseur bij een mbo-college.

Jan-Bas Naarding (42)

Bestuurslid PR

Ik ben in aanraking gekomen met Stichting Earlybirds door de fotoshoot van onze eigen drieling in 2016 in het Amsterdam UMC. Dat was ontzettend leuk en het fotoboek dat we kregen geeft nog altijd een doorkijkje naar die tijd. Ik gun alle andere ouders met een prematuur zulke mooie foto’s van die tijd, daarom wil ik mij graag inzetten voor Stichting Earlybirds.
In het dagelijks leven werk ik als manager in een groot academisch ziekenhuis, dus ik blijf een beetje dichtbij de zorg en loop heel af en toe naar de NICU om te vragen hoe het daar gaat.