Elk jaar wordt op 17 november, Wereld Prematuren Dag extra aandacht gevraagd voor de problemen rond een vroeggeboorte en de wereld van Neonatologie.
De ziekenhuizen, verschillende organisaties en stichtingen dragen hier hun steentje graag aan bij.
Zo ook Stichting Earlybirds.

In de week van Wereld Prematuren Dag  (WPD) willen we ouders van prematuur geboren kinderen extra in het zonnetje zetten.

Onze vrijwillige fotografen fotograferen allen volledig belangeloos voor de stichting en maken in deze week mini reportages op de afdelingen in de ziekenhuizen.
Op de NICU afdelingen zal dit op 17 November zelf zijn, op de overige afdelingen is dit op verschillende dagen rondom WPD (Vanaf maandag 13 november t/m zondag 19 november 2023).
Deze datum zal de verpleging van het ziekenhuis kenbaar maken op de afdeling, als wij ook een fotograaf aan het ziekenhuis hebben kunnen koppelen. Wij doen hierin onze uiterste best.

Aanmelden voor een minireportage rondom Wereld Prematuren Dag kan vanaf 8 november via het formulier wat hieronder zichtbaar zal zijn.

Na de aanmelding ontvangt u ongeveer 2 dagen voordat de minireportages plaats zullen vinden van ons een nummer.
Dit nummer is belangrijk voor de fotograaf die op de afdeling komt fotograferen.
Aan dit nummer hangen al jullie gegevens, zodat wij weten waar de foto’s naar toe verzonden mogen worden.

Ongeveer 2 weken na de reportage ontvangen jullie een download link via de mail met 5-10 foto’s.
Geef daarvoor via onderstaand formulier jullie mailadres door. (Hou ook de spambox in de gaten, het wil heel af en toe voorkomen dat de foto’s daarin terecht komen)

Omdat wij tijdens WPD veel foto’s maken is het voor ons niet mogelijk om voor ieder kindje apart een blog met foto’s te publiceren zoals wij normaal bij onze reportages doen als ouders toestemming geven. We willen dit jaar ongeveer 3 weken na de WPD 1 algemene blog plaatsen met een compilatie van foto’s. Mochten jullie je kindje hierin terug willen zien, willen we vragen om hieronder toestemming
te geven. Wij gebruiken dan 1 foto uit de reportage.
Daarnaast is het mogelijk om de fotograaf ook toestemming te geven onderaan dit formulier. De fotograaf mag dan 1 foto uit de reportage gebruiken voor zijn/haar social media (Facebook/Instagram)

We hopen dat de liefdevolle foto’s een klein lichtpuntje zullen zijn voor nu en een fijne herinnering zullen zijn aan de prille start van jullie kindje(s). Foto’s waar jullie later samen hopelijk naar terug kunnen kijken.

Warme groet,
Stichting Earlybirds | wpd@stichtingearlybirds.nl

Mochten er na het invullen van het formulier nog wijzigingen plaats vinden, wijziging ziekenhuis of mogen jullie al eerder naar huis? Wil je dat dan doorgeven op het bovengenoemde emailadres. Alvast bedankt