Voor ouders

De eerste weken/maanden met je kindje zijn bijzonder. Maar wat als je kindje veel te vroeg op de wereld is gekomen? Dan is het niet alleen een bijzondere maar ook heftige tijd.

Je brengt de eerste weken/maanden door in het ziekenhuis, alles gaat langs je heen, je wordt geleefd en je hebt veel zorgen. De tijd kan je niet snel genoeg gaan, je kindje moet groeien en aansterken. Alles op eigen krachten kunnen.

In deze moeilijke periode kan een prachtige fotoreportage een lichtpuntje zijn, een onderdeel van verwerking als jullie later thuis zijn maar bovenal een mooie herinnering! Stichting Earlybirds komt naar het ziekenhuis en zal met alle zorg, liefde & respect jullie kindje vastleggen. Alles is mogelijk zolang de gezondheid en conditie van je kindje het toelaat.

Onze doelstelling is het maken van een vertellende reportage op de afdeling waar je kindje ligt. Foto’s die warmte en liefde uitstralen waarbij niet zal worden geposeerd. Hierdoor wordt je kindje zo min mogelijk belast. Stichting Earlybirds zet zich in voor kindjes die minimaal 3 weken in het ziekenhuis verblijven. We begrijpen dat je nooit vooraf kunt inschatten hoe lang je kindje in het ziekenhuis verblijft. Meld je kindje dus gerust kort na de geboorte vast aan zodat we een beschikbare fotograaf kunnen vinden.

Kindjes die extreem prematuur worden geboren hebben voorrang op een reportage. Het kan helaas voorkomen dat we een fotograaf beschikbaar hebben op het moment dat je kindje reeds naar huis is. Helaas is een reportage dan niet meer mogelijk.

Door alle donaties die wij krijgen kunnen wij de reportages geheel kosteloos aanbieden. Na een reportage ontvang je minimaal 20 en maximaal 50 foto’s in hoge resolutie digitaal.

Lees alles over de werkwijze in onze speciale brochure
Brochure algemeen

Klik hier om jullie kindje aan te melden

Let op! Per 01-01-2019 fotograferen wij geen kindjes meer in de belgische ziekenhuizen. Hiervoor willen we je verwijzen naar https://www.kleineella.be/
Zij nemen per 01-01-2019 de aanmeldingen van België van ons over.