Sem prematuur geboren 28 weken cpap baarmoederhals

Sem

Sem prematuur geboren 28 weken cpap baarmoederhals

Daar was je al, 12 augustus, onze Sem. Na een voorspoedige zwangerschap tot 20 weken begonnen nadien de kwaaltjes. Mama kreeg te horen dat de baarmoederhals heel dun was en acute rust was heel belangrijk. Na 24 weken en 5 dagen was de baarmoederhals zo dun dat mama is opgenomen in het ziekenhuis Isala in Zwolle met weeënremmers en longrijpers. Je vond het toen nog wel fijn bij mama in de buik en je bent nog even blijven zitten.

Met 28 weken mocht mama naar huis omdat het mooi stabiel bleef, na 4 dagen thuis kreeg mama ‘s nachts bloedverlies en rugweeën voor de 2e keer weeënremmers en longrijpers. We werden toen opgenomen in het WKZ in Utrecht (daar was op dat moment een plekje) en je hebt het toen nog 6 dagen volgehouden. Toen vond je het mooi geweest bij mama in de buik.

Lieve Sem, wat ben je een kanjer en wat doe je het goed. Je mocht na een week op de NICU in Utrecht, naar het MST in Enschede voor papa en mama een stukje dichter bij huis, je hebt nog wel ondersteuning bij de ademhaling en de voeding gaat via je neusje. Je bent echt een vechtertje en een pittig mannetje voor jouw leeftijd. Inmiddels kunnen wij jou verzorgen en zo vaak we willen je zien en vasthouden. Hier genieten we elke dag van. Sem: papa en mama zijn heel trots op jou.

Lieve Claudia, bedankt voor de mooie foto’s, wat een waardevolle herinneringen. Dankjewel daarvoor!

*********************

De fotograaf:

Op een mooie dag reed ik naar het MST in Enschede. Sem is geboren met 28,6 weken, mijn kleinste earlybirdje om te mogen fotograferen tot nu toe. De papa en mama van Sem stonden op me te wachten, en we begonnen met koffie en hebben gezellig zitten praten. Toen was het tijd dat Sem de couveuse even mocht verlaten… Wat een klein mooi jongetje.

Sem word nog ondersteunt door de CPAP, maar deze mocht er vandaag ook even af. Ook de sonde ging er even uit en het mutsje ging af en opeens…daar was de Sem die zijn papa en mama nog niet hadden gezien! Los van alle slangetjes…en wat is hij perfect!

Ik vond het erg bijzonder daar bij te mogen zijn en de bewonderende blikken van papa en mama t mogen vangen in mijn foto’s. Hier doen we het voor. Ondertussen gaf Sem mij een kleine knipoog in de camera. Na het buidelen en knuffelen was het toch echt tijd om weer lekker te gaan slapen in het warme nestje.

Lieve ouders, heel veel geluk en liefde, voor nu en voor de toekomst samen met jullie prachtige zoon. Ik vond het een bijzondere middag!

Liefs Claudia de Graaf

1. Annet Eykholt
    Annet Eykholt zegt:

Ja die ongelooflijk mooie kleine man.
    Wij zijn zo blij dat wij Sem zijn opa en oma mogen zijn.
    We zien hoe mooi dit gezin is met een prachtige moeder en vader.

• Chantal eijkholt
      Chantal eijkholt zegt:

Hey floor

We zijn vorige maand nog bij de nicu geweest met Sem helaas was je er niet. Sem doet het heel goed en is al een flinke jongen van 6 kilo. Een heel tevreden mannetje

Liefs Niek en Chantal

2. Wilma
    Wilma zegt:

Hoi wat mooi om jullie zo samen als een gezinnetje te mogen zien heel veel geluk en liefde wensen wij jullie en dat het maar een mooie grote kerel mag worden .
    Liefs Hans en wilma