Niels en Ires tweeling prematuur 33 weken zwangerschap

Niels & Ires

Niels en Ires tweeling prematuur 33 weken zwangerschap

Maandag 6 juli mocht ik naar het Martini Ziekenhuis in Groningen voor een mooie reportage van Niels & Ires.
Met 33+2 weken verloor Annemiek vruchtwater waarna ze naar het ziekenhuis moesten. Een aantal uren later werden hun twee kindjes geboren.

Ik ontmoette ze op de afdeling waar ze sinds gisteren beide in een wiegje liggen. Niels en Ires beide lekker in dromenland. Het is tijd voor de verzorging waar ook grote broer Jesse even bij komt kijken. Dan is het tijd om lekker te knuffelen. We zetten de stoelen naast elkaar waardoor papa en mama lekker naast elkaar kunnen zitten met de kinderen.

Niels kijkt heerlijk om zich heen en geeft ons een paar mooie lachjes. Ires slaapt heerlijk door bij haar mama in de armen. De verpleegkundige haalt een kussen en helpt een handje om beide kinderen bij Annemiek op haar schoot op het kussen te leggen.Wat beginnen er twee ouders te stralen. Voor het eerst (los van het samen buidelen) liggen de kindjes weer naast elkaar. Zo mooi om de trots en het geluk te zien.

Dan is het tijd om een flesje te proberen. Een dag eerder zijn ze net begonnen met het proberen uit een flesje te drinken. En hoewel ze vooral zin hebben om lekker te slapen doen ze goed hun best. Papa probeert er al een wedstrijdje van de maken die de mannen natuurlijk moeten winnen in zijn ogen. Ik neem afscheid van het gezin dus wie nou heeft gewonnen dat blijft in het midden.

Heel veel geluk gewenst voor dit prachtige gezinnetje. Goed groeien en leren drinken zodat jullie straks thuis hand in hand met jullie grote broer Jesse kunnen spelen.

***********

De ouders:

Gisteren kwam Marjolein van Earlybirds bij ons in het ziekenhuis om foto’s te maken van onze kleine toppertjes Niels&Ires. Een hele eer dat een vriendin ons hiervoor had opgegeven want het is erg waardevol om van deze periode prachtige foto’s te mogen krijgen! Want al gaat het gelukkig erg goed met ze, het is toch een pittige periode voor ons allemaal.

Fijn dat deze stichting bestaat en we vonden ook dat Marjolein het erg prettig deed. Zelfs onze oudste, Jesse, die normaal even de kat uit de boom moet kijken was meteen ontdooid en wilde wat graag op de foto met z’n broertje & zusje.

Nogmaals heel erg bedankt en we zullen vaak genieten van deze mooie foto’s en natuurlijk van ons prachtige gezin!

Groetjes Pieter, Annemiek, Jesse, Niels & Ires

1 antwoord
  1. Nienke
    Nienke zegt:

Pieter, Annemiek en Jesse,

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en dochter, broertje en zusje!
    Prachtige foto’s zijn er gemaakt! Veel geluk en liefde samen toegewenst en dat deze mooie kleintjes goed mogen gaan groeien en ontwikkelen!

Groetjes, Nienke
    (Vriendin van Sham en Marjolein)