Jayden

Jayden prematuur geboren na 30 weken

Vorige week ben ik naar deze kleine kanjer Jayden in het Juliana Kinderziekenhuis geweest in Den Haag. Hij werd met 30 weken gehaald omdat de placenta van zijn mama niet goed meer werkte en daarbij had hij ook een groei achterstand van 3/4 weken. Een moeilijke start, maar wat doet dit mannetje het goed. Zijn trotse papa en mama waren heerlijk aan het genieten van het verzorgen, het knuffelen, het voeden. Heel relax allemaal. Maar op een gegeven moment vond Jayden die camera vlak voor zijn neus maar niks en dat liet ie merken door die handjes voor zijn ogen te doen…. haha, wat een mooi mannetje. Lieve Jayden, ik hoop dat je gauw met papa en mama naar huis mag! Ik wens jullie al het geluk toe! Liefs Rianne

Reactie van de ouders:

De eerste 28 weken van de zwangerschap verliepen vrij goed. Af en toe een beetje misselijk maar dat was het dan ook. De 20 weken echo zag er goed uit en ook de controle bij de verloskundige met 24 weken geen bijzonderheden. We hadden nooit gedacht dat dit een maand later compleet zou veranderen. De controle met 28 weken (19 augustus), ons ukkie was aan de kleine kant en er werd een groei echo gepland voor 4 september. Een 3D echo op ons eigen initiatief 2 dagen later bracht ons wat minder goed nieuws, een groeiachterstand van 3/4 weken werd geconstateerd, verloskundige werd gebeld en een dag later bij hen ook weer een echo gemaakt. Doorgestuurd naar het Rode Kruis Ziekenhuis vervolgens het Juliana Kinderziekenhuis en als laatste overplaatsing naar het LUMC. De doorbloeding van de placenta werkte niet goed. Twee lange weken met monitoring, dopplers en angst voor het onbekende volgde met uiteindelijk de verlossende woorden ‘morgen gaan we de keizersnede uitvoeren’. Met 30 zwangerschapsweken op 2 september 2015 om 10.10 is ons mannetje Jayden met 850 gram al huilend ter wereld gekomen.

We zijn erg blij met de foto’s gemaakt door Rianne. Vanaf binnenkomst voelde we ons erg op ons gemak. Wij deden ons ding en zij deed haar ding met de prachtige foto’s als resultaat. Mooie herinneringen van een zware periode. Jayden is nu bijna 7 weken oud, drinkt 40cc per fles of sonde en weegt alweer 2040 gram. Wij zijn trots op ons kruimeltje en hopen dat hij snel naar huis mag.

Liefs,

Cinderella, Mitch en Jayden

1. Natasja
    Natasja zegt:

Tis echt een vechtertje dit knappe mannetje hier mogen papa en mama echt trots op zijn……en wat zijn de foto’s mooi zeg

Heel veel geluk met jayden dikke kus

2. Oma Mary
    Oma Mary zegt:

Oma’s Kanjer….
    wat doet hij het goed!
    Ik ben super trots op dit gezinnetje!!
    en wat een mooie herinnering is dit!!

Ik hoop dat ik hem gauw zelf kan vertroetelen!
    xxxx Oma Mary

3. stien
    stien zegt:

Kleine kanjer
    Ik en jou mama hebben veel door staan in 8 dagen tijd een hechte vriendschap uit ontstaan.
    Heb jou mama en papa zien huilen zien lachen.
    Mama en ik lagen samen op de kamer in het LUMC.
    Lieve kleine jayden wat ben ik trots op jou lieve kleine sterke man.
    Ik wens jullie al het geluk van de wereld en we kome jou snel weer knuffelen en of opzoeken xxx

4. Yvonne
    Yvonne zegt:

Wat een toppertje is dat ventje van jullie zo aan het vechten voor zijn kleine leventje en kijk hoe dat mooie kereltje groeit en ontwikkeld jullie als ouders kunnen super trots zijn op jullie kanjer maar ook op jullie zelf. Wens jullie heel veel geluk en liefde.
    Groetjes yvonne