Eloïse

Eloise

Toen ik in het Hofpoort ziekenhuis te Woerden aankwam lag Eloïse heerlijk in haar wiegje. Wat een mooi meisje. Ze mocht samen met haar papa en mama in een aparte kamer om daar alvast een beetje te wennen voordat ze naar huis mocht gaan. De sonde was er pas net uit, vandaar nog de sticker op de wang van Eloïse. Papa en mama hebben haar in bad gedaan, schone kleertjes aangedaan en daarna heerlijk geknuffeld. Als cadeautje mocht Eloïse op moederdag met haar ouders mee naar huis!

Jelle en Beatrice, ik wens jullie veel geluk met jullie kleine meid en veel sterkte met het verlies van oma.

Liefs, Nancy

********

De ouders:

Bij een vlekkeloos verlopende zwangerschap (geen vermoeidheid, rugpijn, misselijkheid of andere zwangerschapskwaaltjes) verwachtten we de 40 weken te halen. We waren bezig met het verbouwen van het huis, totdat opeens in de 33e week de vliezen braken. We hadden geen tijd om zorgen te maken over de bevalling, deze was reeds begonnen.

Aangekomen in het ziekenhuis werd geprobeerd met weeënremmers het tegen te houden, maar Eloïse liet zich niet meer stoppen. Ze kwam ter wereld en was gezond, ze kon zelfstandig ademhalen. Direct in de couveuse en weg was ze. Daar bleven we achter, verbouwereerd….

Er was één groot voordeel van haar vroege komst: de oma van Eloïse lag op haar sterfbed (eindfase terminale kanker) en heeft Eloïse via de babycam van het ziekenhuis nog mogen meemaken. Vlak voordat ze thuis mocht komen hebben we oma begraven.

Groeten,
Jelle en Beatrice