Cas prematuur geboren 29 weken HELLP syndroom

Cas

Cas prematuur geboren 29 weken HELLP syndroom

Fotograferen voor Earlybirds is bijzonder. Maar fotograferen voor Earlybirds bij mensen die je kent is bijzonder mooi. Ik ben op bezoek geweest bij Cas en zijn ouders. Hij heeft er al aardig wat weken op zitten in het ziekenhuis. Geboren in Rotterdam met 29 weken en nu al enige tijd in Delft. Hij ziet er goed uit, de neusbril mocht af vlak voordat we de shoot hadden, wat een heel goed teken is! Kleine mannetjes worden groot want inmiddels is zijn gewicht verdubbeld. Cas doet dus flink zijn best om zo snel mogelijk naar huis te mogen.

Nog even lieve familie en dan mogen jullie thuis genieten van elkaar. Ik ga duimen voor jullie!

Liefs Melissa

************

De ouders:

Toen bij 29 weken +1 dag zwangerschap het HELLP syndroom geconstateerd werd was dat erg schrikken. Ondanks de hoge bloeddruk voelde Tanja zich gewoon goed en de zwangerschap zou worden voortgezet in het ziekenhuis. Het leek even stabiel. Hoe anders was dat 3 dagen later toen de ziekte hard toesloeg. Het was het moment dat de artsen van het Sophia besloten dat Cas geboren zou worden.

Cas deed het van begin af aan heel goed en mama herstelde gelukkig snel. Op de NICU maakte Cas zijn eerste stappen vooruit, en al snel werd er gesproken over overplaatsing. Die vond precies een week later plaats en Cas werd naar Delft gebracht. Daar ligt Cas nu 7 weken en gaat nog steeds met kleiner stapjes vooruit.

Vlak voordat we de fotosessie met Melissa hadden voelde het alsof we een grens over gingen. Onze Cas was die dag met 37 zwangerschapsweken officieel geen prematuur meer en ook de neusbril mocht af. Een grote stap in de richting van huis.

De foto’s zijn een heel waardevol aandenken aan een heel intense tijd waarin we geholpen werden door familie, vrienden, artsen en verpleegkundigen uit Rotterdam en Delft. Ook vrijwilligers van Ronald McDonald hielpen ons tijdens het verblijf in Rotterdam en Delft.

Ook Melissa, die we al jaren kennen van onze handbal club, gaf ons dit aandenken zonder daarvoor iets terug te verwachten. We willen haar dan ook enorm bedanken voor dit geschenk!

1. Chantal
    Chantal zegt:

Jeetje Tan…wat leef ik met je mee!! HELLP is zo naar om mee te maken!
    Heel veel succes, sterkte, liefde en geluk de komende tijd…jullie hebben een prachtig sterk mannetje <3