Zoë prematuur geboren met 2 weken en 6 dagen, Slingeland ziekenhuis, Radboud MC, sonde, badderen, wondertje

Zoë

Van mama:

Op 23 juni 2019 veranderde ons leven erg onverwachts met de geboorte van ons wondertje Zoë Vlinder, met een zwangerschapsduur van 25+6. Tijd om naar het UMC Radboud in Nijmegen te gaan om daar te gaan bevallen, die was er niet. Ons wondertje was zo erg nieuwsgierig dat de bevalling erg snel ging, gelukkig met het super team van ziekenhuis Slingeland Doetinchem, maar ook van het medisch personeel van het UMC Radboud (zij zijn met spoed naar Doetinchem gekomen om de bevalling bij te staan) is zij ter wereld gebracht.

Elke dag met ons meisje was een wonder, we genoten elk moment van haar. Weer een mijlpijl, weer een dag overleefd. Elke week zagen we de vooruitgang van ons meisje, ons vechtertje, wat hebben we in angst geleefd die 5 half week op de intensive care. (NICU)

Onderhand 3 maanden en 2 ziekenhuizen verder, zijn we nu eindelijk in het ‘thuis’ ziekenhuis in Doetinchem. Eindelijk… bijna thuis.

Trotse ouders van Zoë Vlinder,
Nils & Melanie

– We zijn het medisch personeel, familie en vrienden voor alle steun en begrip in deze zware periode van ons leven en iedereen die betrokken is geweest bij ons dochtertje zo erg dankbaar –

Wat is Stichting Earlybirds een mooie organisatie. Bedankt Joyce Schieven voor de mooie reportage.

———————

Van de fotograaf:

Met mama Melanie en papa Nils had ik al eerder afgesproken, maar wegens de zorg die Zoë nodig had, hebben we de fotoreportage een paar dagen verzet.
Ik ontmoet een ontzettend trotse papa en mama, die zichtbaar genieten van hun dappere meisje. Die al helemaal thuis zijn met de dagelijkse verzorging in combinatie met alle ziekenhuispiepjes, slangetjes en protocol. Tussen het foto’s maken door hoor ik in welke pittige tijd ze zitten: ongelofelijk hoe meedogenloos het leven kan zijn en op de terugweg naar huis heb ik de tranen in mijn ogen staan. Ik ben blij en trots dat Stichting Earlybirds dit kan doen voor deze en andere ouders.

Lieve Melanie, Nils en Zoë, ik wens jullie al het geluk, liefde en gezondheid toe!
Joyce Schieven

1 antwoord
  1. Naära Leegwater
    Naära Leegwater zegt:

Wow, herkenbaar verhaal. Onze jongste is ook met 25.5 in een perifeer ziekenhuis geboren, zo snel was hij, waarna hij door het AMC is meegenomen. Hij is afgelopen week 5 jaar geworden, wat hadden we dat op dat moment graag willen weten hoe goed het nu met m gaat! Heel veel sterkte gewenst ?