Charly prematuur geboren met 30 weken en 1 dag, longrijping, stuitligging, spoedkeizersnede, Amphia Breda

Charly

Ons verhaal

Na een paar onrustige weken, zijn wij op 24 augustus de trotse ouders geworden van Charly. Bij 26,5 weken zijn de bloedingen gestart. Na een paar ziekenhuis opnames werd duidelijk dat de bloedingen waarschijnlijk niet meer zouden stoppen. Rustig aan doen en de tijd zover mogelijk uitzitten. Als voorzorg werd bij 27,5 weken de longrijping gegeven.

Op vrijdag 23 augustus, bij 30 weken zwangerschap, begon ik meer last te krijgen van harde buiken en pijn in de onderrug. Op zaterdagochtend werd dit dusdanig erger dat ik besloot even te timen en daarna toch maar het ziekenhuis gebeld. Ik mocht weer langskomen en besloot in de auto te stappen. Aangekomen in het ziekenhuis bleek dat ik al 7 cm ontsluiting had en dat de baby in stuit lag, een spoedkeizersnede werd snel besloten. Helaas heeft mijn man het niet gered om tijdig in het ziekenhuis te zijn, omdat hij voor onze andere 2 kleine kindjes een onderdak moest regelen.

Gelukkig maakte Charly een goede start en is hij meteen overgebracht naar het Sophia Kinderziekenhuis in Rotterdam. Na een verblijf van 4 nachten op de IC mochten wij terug naar de Highcare van het Amphia ziekenhuis in Breda. Op het moment dat, de Earlybirds fotografe, Kayleigh van Leeuwen, ons komt bezoeken, is Charly 34 weken. Omdat hij nog hulp nodig heeft, zal hij voorlopig nog in het ziekenhuis verblijven. We geven hem de tijd en rust om alles zelf te leren, in de goede hoop dat wij tegen de tijd van de uitgerekende datum een mooie gezonde baby mee naar huis mogen nemen.