Zoë prematuur geboren met 32 weken en 3 dagen, Beatrix ziekenhuis, couveuse, flesvoeding

Zoë

Het babykamertje was gelukkig al rond de kerst helemaal klaar en toen de a.s. mama met een ruim 32 weken zwangere buik ’s morgens gewoon naar haar werk ging, kon ze niet vermoeden dat ze een paar uur later haar dochtertje al in haar handen zou houden! Mama had wel last van haar buik die ochtend en dat werd op haar werk toch wel steeds erger en werd er besloten naar huis te gaan. En toen ging alles heel snel….en amper een uur nadat ze in het ziekenhuis waren beland kwam Zoë aan het eind van de ochtend ter wereld. En wat doet ze het goed!

Tijdens de reportage mocht ze voor het eerst in bad en was het de laatste dag in de couveuse. De volgende dag mocht ze naar een wiegje verhuizen. Mama had speciaal voor de reportage mooie kleertjes gekocht, die ze ook voor het eerst aan mocht. Ook oma was erbij en natuurlijk moest er even een 3-generaties-foto gemaakt worden, altijd bijzonder. De kersverse mama en papa waren zichtbaar verliefd op hun kleine meid, die inmiddels ook al soms haar flesjes leegdronk. Dat gaat allemaal de goede kant op en het wachten is nu op de dag dat Zoë lekker mee naar huis mag!
Tineke Giesbers, vrijwillig fotograaf Stichting Earlybirds