Yasmin prematuur geboren met 26 weken en 5 dagen, Radboud UMC, keizersnede, neonatologie, couveuse, buidelen

Yasmin

Zaterdag 10 maart mocht ik weer op pad voor de stichting naar Het Radboud UMC in Nijmegen. Daar ontmoette ik Jeroen en Natascha en hun sterke kleine meisje Yasmin. Yasmin is via een keizersnede geboren met 26+5 weken zwangerschap. Het was even spannend, want ze had een dag zonder vruchtwater en helemaal klem gezeten, waardoor haar armpjes en beentjes bijna zwart waren bij de geboorte. Gelukkig waren ze er op tijd bij en na een week was dit weer weggetrokken en heeft ze daar niets aan over gehouden.

Papa en mama stonden al op mij te wachten bij de ingang van de Neonatologie. Samen liepen we naar de Post IC waar Yasmin nu ligt. In de couveuse lag een prachtig mooie meisje van inmiddels 6 weekjes jong. Ze werd lekker gewassen door papa en sliep heerlijk rustig verder, wat een tevreden meisje! Daarna mocht ze met hem buidelen. Tijdens het buidelen was ze wat onrustig, misschien had ze door dat het een spannende dag voor haar zou gaan zijn. Want je eerste fotoshoot hebben en je glazen huisje inwisselen voor een warmtebedje! En bij een warmtebedje horen ook je eerste kleertjes! Wat een mijlpalen op een dag!

Nadat de verpleging haar couf had verwisseld, wisselde Yasmin ook van borst. Nu mocht ze nog even bij mama liggen. Mooi om te zien dat ze al gauw rustiger werd en steeds als ze haar mama hoorde praten ook haar oogjes wat open deed. Nadat ze even lekker bij mama had gelegen, werd ze in haar warmtebedje gelegd. Het was even onwennig voor papa en mama om hun kleine meisje ineens aan te kleden. Waar moeten al die knoopjes van die omslagromper? En waar laat je alle draadjes en slangetjes? Met een beetje hulp van de verpleging had Yasmin uiteindelijk haar eerste kleertjes aan en het stond haar prachtig!

Ondertussen kreeg ze van mij haar Earlybirdje en hield deze meteen goed vast. Ze had er al eentje van het ziekenhuis mogen lenen en ook die hield ze vaak zo stevig vast, dat hij soms zo ineens aan de andere kant van de couveuse kon liggen. Dus papa en mama waren erg blij dat Yasmin nu een eigen birdje had! Ik denk dat ze daar lang veel plezier van zal hebben.

Jeroen en Natascha, ik vond het leuk om jullie te fotograferen en wens jullie heel veel liefde, gezondheid en geluk toe. Geniet van elkaar, maak mooie herinneringen samen en vier elke mijlpaal! Nog eventjes en dan kan ze naar Doetinchem, een stapje dichterbij huis.

Veel geluk samen!
Liefs Jolanda