Jort prematuur geboren met 26 weken, Isala Zwolle, gebroken vliezen, NICU, buidelen, couveuse

Jort

Vandaag mocht ik Jort fotograferen. De zwangerschap van Jort verliep voorspoedig, totdat na 26 weken de vliezen braken. Omdat het op dat moment niet zo goed ging met Jort is hij snel geboren. Het leek er op dat er in Rotterdam plaats was voor Jort, maar gelukkig was er toch plaats op de NICU in Zwolle en dat is een stuk gemakkelijker vanuit Friesland.

Jort is nu bijna 5 weken en het gaat goed met hem. Hij is een ontspannen kindje, weegt nu 1500 gram en buidelt elke dag bij papa of mama. Dat vindt hij erg fijn en ook Jorts ouders genieten enorm. Ook vanmiddag stralen ze als ze Jort in de couveuse verzorgen.

Het is vandaag een drukke dag voor Jort en zijn ouders, niet alleen ben ik er om een fotoreportage te maken, ook is Olaf Koelwijn op de afdeling om een mooie documentaire te maken over de NICU. Jorts ouders zijn geïnterviewd en gefilmd terwijl ik foto’s maakte. Terwijl om hen heen drukte was lag Jort gedurende bijna de hele foto en filmsessie lekker te slapen.

Lieve Jort groei maar lekker door, dan mag je over een tijdje fijn mee naar huis waar hond Noa op je wacht!
Liefs Melanie