Yara prematuur geboren met 27 weken en 2 dagen, ZGT Almelo, Isala, MST, knuffelen

Yara

Van de fotograaf:

“Op 7 september 2020 mocht ik sinds lange tijd een fotoreportage verzorgen. Dit keer in het ZGT in Almelo van Yara en haar ouders. Op de afdeling waar Yara lag werd ik erg leuk verwelkomd door het verplegend personeel. Zij wezen mij de weg waar Yara samen met haar ouders op mij zaten te wachten. In de kamer werd ik bijzonder leuk ontvangen door de ouders van Yara.

Yara was met 27 weken en 2 dagen geboren. Toen ik Yara voor het eerst zag, bleek ze daarvoor al in twee andere ziekenhuizen gelegen te hebben. Via het Isala in Zwolle, het MST in Enschede, was ze nu uiteindelijk in het ZGT in Almelo terechtgekomen. Eindelijk dicht bij huis in haar woonplaats.

Yara was erg moe en ging niet in het gebruikelijke badje. Ze werd gewoon in haar bedje gewassen door haar super trotse papa en mama. Omdat Yara zo moe was, moest ze ’s middags na afloop van de fotoreportage een bloedtransfusie ondergaan. Zo klein en dan al zoveel moeten beleven in je prille leventje…

Tijdens het wassen, aankleden en knuffelen van Yara door haar papa en mama, heb ik toch erg mooie momenten kunnen vastleggen.

Lieve Yara, ik hoop van harte dat je samen met je papa en mama een erg mooie toekomst tegemoet mag gaan. Geniet samen van elkaar en ik wens jullie een hele gelukkige en vooral gezonde toekomst toe!

Met warme groet,
André Thoma

———————-

Van de ouders:

“Yara’s geboorte was vroeg en daarmee onverwachts. Het is een wonder dat ze al die tijd in het ziekenhuis zo goed heeft doorstaan. We zijn enorm dankbaar dat André Thoma namens Stichting Earlybirds deze fotoreportage heeft kunnen maken. Een lichtpuntje in een emotionele tijd. Het is een hele waardevolle herinnering!”