Baby Klein

Wereld Prematurendag: Stichting Earlybirds lanceert uniek lied voor prematuren

Stichting Earlybirds lanceert uniek lied voor prematuren

Wist je dat er elk jaar 15.000 kinderen te vroeg geboren worden en dat daar weinig bekendheid en begrip voor is? Stichting Earlybirds vindt het belangrijk dat er meer aandacht komt voor deze kleine kanjers. Tijdens het jubileumjaar is daarom een prentenboek uitgebracht en een lied geschreven in samenwerking met Dennis Tetro en Natascha Vergeer (Bekend van the Voice of Holland) om aandacht voor prematuren te genereren. Dit unieke liedje zal op 17 november tijdens Wereld Prematurendag ten gehore worden gebracht in Amsterdam UMC Kinderstad.

Meer aandacht voor prematuren
In samenwerking met Vereniging van ouders van Couveusekinderen, Kleine kanjers en Luflie, vraagt Stichting Earlybirds op Wereld Prematurendag extra aandacht voor prematuren. Het krijgen van een kindje dat veel te vroeg op de wereld is gekomen kan een grote impact op het leven van ouders hebben. De eerste weken of maanden worden vaak doorgebracht in het ziekenhuis. Daarom zet Stichting Earlybirds zich in om hen een kosteloze fotoreportage aan te bieden, wat helpt bij het verwerkingsproces van deze tijd en zorgt voor een mooie, blijvende herinnering.

‘Baby Klein’
Muziek zegt meer dan duizend woorden. Daarom brengt Stichting Earlybirds op 17 november een lied uit om meer aandacht te genereren voor prematuren. Het idee voor het lied kwam vanuit een jubileumwerkgroep van Stichting Earlybirds. De moeder van een prematuur bracht in: “Een lied kan mensen helpen met de verwerking, maar daarnaast ook om meer bekendheid te creëren voor de impact, die een te vroeg geboren kindje heeft op een gezin.”

Samen met videograaf Dennis Tetro en zangeres Natascha Vergeer, is het lied Baby Klein gecreëerd. Natascha over het lied: “Zelf ben ik ook prematuur geboren en ik weet dat het voor mijn ouders een moeilijke periode was. Ik hoop dat dit lied eraan bij kan dragen om ouders te laten voelen dat ze niet alleen zijn in dit proces.”

De verkoop is inmiddels gestart en voor €1,29 is het lied via de website van de Stichting te koop:  www.stichtingearlybirds.nl/winkel. De opbrengst gaat geheel naar Stichting Earlybirds.