Vik prematuur geboren met 31 weken, Alrijne Leiderdorp, gebroken vliezen, LUMC, couveuse

Vik

Van de ouders:

Daar was je dan opeens lieve Vik , 27 november en 9 weken te vroeg. Wat een schrik, nu na een paar weken kunnen wij het eigenlijk nog niet bevatten.

Van het kleine mini mensje in m’n buik naar een vechtertje die het naar omstandigheden goed doet! De slangetjes, infuusje, prikken en alle geluiden van de monitor, wat een bizarre nieuwe wereld voor ons. Wat een ver van onze bed show was, is nu werkelijkheid.

Wat zijn we blij dat er een Stichting als Earlybirds bestaat! Rachel kwam naar ons toe, wat een liefde en warmte straalde ze uit naar ons en naar Vik. We zijn zo blij dat ook deze hectische tijd van ziekenhuis in en uit, het zorgen voor onze andere 2 jongens en alle zorgen die op je afkomen vast gelegd zijn! Het is een tijd om het liefste zo snel mogelijk te “vergeten“, maar het is nu wel onderdeel van ons leven.

Het is een herinnering om nooit, nooit meer te kunnen vergeten.

————————–

Van de fotograaf Rachel:

Op dinsdag 11 december mocht ik bij Vik en zijn ouders langs in het Alrijne Ziekenhuis, Leiderdorp. Volkomen onverwachts begonnen de weeën, braken de vliezen en is Vik in het LUMC, Leiden bij 31 weken geboren. Wat een schrik, en dat terwijl zijn twee broers ‘gewoon’ bij 39 geboren zijn.

De eerste dagen in het ziekenhuis waren best hectisch, maar Vik deed het zo goed dat hij al snel overgeplaatst mocht worden naar het Alrijne Ziekenhuis. De dag voordat ik langs kwam, mocht hij naar een open bedje en op de dag dat ik er was zelfs voor het eerst in bad. Wat een mijlpalen voor zo’n klein mannetje van nog maar net twee en een halve week oud! Het badje was wel even wennen, maar daarna mocht hij heerlijk knuffelen bij papa en mama. Wat een liefde voelde ik voor dit kleine mannetje! De volgende mijlpaal is zelfstandig gaan drinken en als hij dat onder de knie heeft, mag hij hopelijk snel naar huis, waar zijn twee broers op hem wachten!

Lieve kleine Vik, ik begreep van je mama dat je weer een klein terugvalletje hebt gehad. Ik hoop dat deze foto’s een klein lichtpuntje voor jullie zijn en dat je er snel weer bovenop krabbelt! Zet hem om kleine kanjer!

Namens Stichting Earlybirds,
Rachel Viersma

1. corine
    corine zegt:

Zo fijn dat deze stichting er is! Het is zo moeilijk om als ouders dit te moeten mee maken! Dit stond niet in de planning van de ouders, grootouders, en niemand die dit verwachte. Godzijdank doet de kleine boef Vik het goed, er zijn dipjes en overwinningen, en iedereen hoopt dat de kleine man snel naar huis mag komen in goede gezondheid! Esther en Richard Veldkamp, fingers crossed, en wij leven mee?

2. Adrie Arkesteijn
    Adrie Arkesteijn zegt:

Als oma van de lieve kleine Vik ben ik zo blij met de mooie foto’s gemaakt door Rachel! Zo dierbaar nu we nog niet met de kleine man kunnen knuffelen!
    Dank aan stichting Earlybirds en Rachel!
    Gr a3 Arkesteijn