Veerle prematuur geboren met 34 weken en 4 dagen, longrijping, bloedverlies, placenta praevia, keizersnede, couveuse, sondevoeding

Veerle

Veerle, wat een prachtig mooi meisje en wat een mooie bos haar. Nog nooit eerder zo’n donkere haarbos gezien, prachtig. Vanwege de gezondheid van mama moest Veerle geboren worden. Ze moet nog goed aansterken vanwege haar vroeggeboorte, heel veel sterkte en beterschap voor jullie 3tjes. Wat een prachtig en lief gezinnetje.

Ester en Gerard, bedankt voor jullie vertrouwen en het fijne moment tijdens de shoot. Want we moesten eventjes zoeken naar het juiste licht. Maar de reeks is meer dan waardevol, hij is prachtig en jullie knappe Veerle straalt !!
Groetjes Yvonne Vd Zanden – Maurix

——————-

Ouders:

Beste lezer,

Ook wij zijn de trotse ouders geworden van een Earlybird, maar daar is wel een hele historie aan vooraf gegaan. Na er in de herfst van 2012 achter te zijn gekomen dat we niet op de natuurlijke manier zwanger kunnen worden hebben we besloten het te gaan proberen met behulp van icsi. Deze periode heeft voort geduurd tot het voorjaar van 2016. Aangezien mijn lichaam goed op de medicatie reageerde hadden we na elke poging veel bevruchte eitjes is de vriezer. Echter na meer dan 20 teleurstellingen en het in november 2015 bijna te hebben opgegeven is daar eind april 2016 eindelijk de positieve test. Op dat moment zijn we heel blij en durven het aan de andere kant niet te geloven. Het heeft zodoende tot ongeveer zwangerschapsweek 20 geduurd alvorens we over we op de zogenaamde roze wolk terecht kwamen.

Deze heeft mogen duren tot de 29 weken en 1 dag. Ik ging naar het toilet en verloor bloed. Voor de zekerheid en wat geruststelling toch maar even de verloskundige bellen. Deze kwam een uurtje later op huisbezoek en het hartje klonk goed. Omdat er geen aanwijsbare reden voor het bloedverlies was werd de gynaecoloog gebeld en moest ik direct naar het ziekenhuis komen. Uit de in- en uitwendige echo’s bleek dat met ons kindje alles goed was, maar de placenta voor de uitgang lag (placenta praevia) en dit de bloeding ook veroorzaakt. Er werd gezegd dat we rekening moesten gaan houden met een mogelijke vroeggeboorte.
Voor die avond bleef alles rustig en ik moest volledige bedrust houden totdat de bloeding was gestopt. Daarnaast moest ik stoppen met werken en mocht ik in het huishouden ook niets meer doen. Na drie dagen mocht ik naar huis, maar een paar dagen later kwam de volgende bloeding eraan. Ik moest terug naar het ziekenhuis en daar werd besloten longrijping te gaan toedienen.

Gelukkig bleef alles weer rustig en mocht ik toch weer naar huis na een aantal dagen. Dit herhaalde zich nog 2 keer. Toen ik de laatste keer opgenomen was in het ziekenhuis mocht ik gaan mobiliseren (lopen) op de gang. Dit ging echter na een aantal passen goed mis en stond het bloed me letterlijk in de pantoffels. Besloten werd dat ik niet meer naar huis mocht tot na de bevalling. Het volgende bloedverlies liet gelukkig nog een week op zich wachten, maar toen kreeg ik er voor het eerste rugweeën bij. Dit ebte in de loop van de dag weg, maar in de nacht kwam opnieuw veel bloedverlies en werd overgegaan op een bloedtransfusie. Ik was op dat moment volledig mentaal gebroken en het was dan ook een opluchting toen de gynaecoloog in de ochtend zei dat ons kindje die dag werd gehaald. Aangezien de placenta voor de uitgang lag wisten we al dat het een keizersnede zou worden. He benodigd medisch personeel werd gebeld en ons zondagskindje kon ter wereld komen. Om 11:10 uur was ons meisje daar.

Omdat ze 34 weken en 4 dagen oud was moest ze wel naar de couveuse afdeling. Hier is ze met sprongen gegroeid. Ze mocht na zo’n 3 uur van de ademhulp af en na 1 dag mocht ze al van de couveuse naar een warmte bed. Ook deze was ze na 2 dagen ontgroeid en zodoende ook alle kabeltjes, op de sonde na, kwijt. Nu is het wachten dat ze zelf haar flesjes leeg gaat drinken en naar huis mag.

Via het ziekenhuis hadden we ons aangemeld voor de Earlybirds fotoshoot en zodoende kwam Yvonne op 8 december een mooie reportage schieten. Ze heeft ons gevolgd bij het wassen, verschonen, fles en sonde voeding geven en het vele knuffelen. Ondanks het slechte licht wist ze ons zo neer te zetten en de camera in te stellen dat ze vele mooie plaatjes heeft kunnen schieten. Dit was voor ons een zeer aangename afleiding waarvoor we Yvonne en de stichting Earlybirds heel dankbaar zijn. We hopen dat ze nog lang met de werkzaamheden doorgaan en nog vele gezinnen met een fotoshoot kunnen verblijden.

Groetjes van de ouders van Veerle