TJ prematuur geboren met 30 weken, Ikazia, buidelen, sonde

TJ

TJ prematuur geboren met 30 weken, Ikazia, buidelen, sonde

Op een zonnige zondag mocht ik TJ fotograferen in het Ikazia ziekenhuis, een jongetje geboren met 30 weken. Eerst zou de shoot plaatsvinden in het Sofia Kinderziekenhuis, maar TJ deed het al zo goed dat hij een paar dagen ervoor naar het Ikazia mocht verhuizen.

Toen ik binnenkwam, lag TJ nog heerlijk te slapen. Soms deed hij stiekem een oogje open, maar pas toen mama en papa hem op zijn zij/rug legde, deed hij echt goed zijn oogje(s) open. Eentje was een beetje ontstoken, maar wat deed hij hard zijn best om ook deze open te doen! Wat een schatje was TJ: ik heb zoveel lachjes gezien! Dit resulteerde ook in heel veel tevreden foto’s van dit kleintje. Nadat TJ een tijdje in zijn bedje lag, pakte papa hem om te buidelen. Hier is hij meteen in slaap gevallen, helemaal diep in slaap lag hij bij papa.

Moeder vertelde mij dat hun vorige zoontje ook te vroeg geboren was en helaas is overleden. Stichting Earlybirds heeft toen een aantal foto’s gemaakt op Wereld Prematuren Dag, dus voor mij was het best bijzonder om nu van hun tweede zoontje een mooie reportage te mogen maken. TJ’s mama liet wat foto’s zien van zijn broertje en wat lijken ze op elkaar! Mama, papa en TJ: wat zijn jullie sterk! TJ heeft al wat infecties gehad en een boel antibiotica, maar hij doet het hartstikke goed. Een lief, tevreden en sterk ventje is het. Hij begint zelfs al een beetje zelf te drinken.

Blijf maar goed groeien en aansterken TJ; ik wens jullie heel veel geluk en gezondheid toe.
Liefs,
Samantha