Sterre prematuur geboren met 34 weken en 2 dagen, gebroken vliezen, couveuse, HELLP, St. Anna Geldrop, sonde

Sterre

Lieve Sterre,

Begin 2018 is bij jouw fantastische mama de aandoening pap 3B gevonden. Door de gynaecoloog werd in de zomer van 2018 de behandeling “lisexcisie” uitgevoerd. Gezien ons de vraag gesteld was of wij nog een kinderwens hadden, die hadden wij zeker. Waarop gekozen werd voor deze behandeling en niet het verwijderen van… GELUKKIG!!!

September 2018 heeft jouw mama haar spiraaltje verwijderd. 10 november 2018 wisten wij dat wij zwanger waren, we zijn dolgelukkig en trots als een pauw. De gehele zwangerschap ging fantastisch lieve Sterre, mama had weinig tot geen last van de “bekende kwaaltjes”. We zijn beide al dolgelukkig en verliefd op jou.

Zaterdag 08-06 had jouw mama ‘s-avonds pijn boven in haar buik en is naar het ziekenhuis geweest voor controle gezien het zo pijn deed. Nadat alles goed was mocht jouw mama weer naar huis.

Op woensdagmorgen 12 juni 2019 om 02:57 uur braken jouw mama’s vliezen met 34 weken en 2 dagen. Snel de verloskundige gebeld, deze verwees ons direct door naar het St. Anna ziekenhuis in Geldrop. De verloskundige gaf direct aan dat jij wel in een couveuse zou komen. Daar waren wij om 04:30 uur, we werden vanaf het 1e moment direct super opgevangen en geholpen. Om 06:57 uur werd jij geboren met een natuurlijke bevalling. Jij huilde meteen, WAUW wat was dat super om jou te horen. Jij werd verzorgd en direct naar de couveuse afdeling gebracht. Alles verliep super tot ‘s-avonds, toen bleek waarom jij eerder kwam. Jouw mama had “HELLP Syndroom” en werd met spoed naar de IC gebracht. Het was echt heel erg kantje boord. Zo goed als jij het deed, zo slecht ging het met jouw mama. We waren bijna met z’n tweeën over.

Op vrijdag 21-06 kregen wij van Earlybirds een fotoshoot. Deze werd gemaakt door Mieke. Wat was dit met veel liefde en begrip gedaan echt fantastisch. Hoe deze stichting en alle mensen klaar staan voor ouders/gezinnen, zoals die van ons, is echt fantastisch.

We zijn nu 2 weken verder na de geboorte en alles gaat super. Jij bent van de monitor af en drinkt al redelijk zelfstandig WAUW. De doctoren hebben het zelfs er al over dat jij waarschijnlijk met een week tot een paar dagen naar huis mag.

Lieve Sterre, mama en papa houden ontzettend veel van jou. Ondanks hoe alles gelopen is. We zijn veel dichter naar elkaar toe gegroeid. Linda, Sterre en ik willen iedereen ontzettend bedanken die ons geholpen heeft door deze moeilijke en emotionele tijd.

————–

Van de fotografe:

Lieve Linda Patrick en Sterre, wat was dat een mooie ochtend samen. Kleine, sterke Sterre die van alle beweging om haar heen leek te genieten. Ik hoop dat jullie nu heel snel naar huis mogen en de hele rollercoaster achterblijft in het ziekenhuis. Dan kan de verwerking van deze heftige tijd, maar ook het grote genieten beginnen.

Alle geluk en gezondheid voor jullie, liefs en een knuffeltje voor Sterre, Mieke.