Tijs prematuur geboren met 32 weken, WKZ, Antonius, vroeggeboorte, sonde, buidelen

Tijs

Lieve Tijs,

11 januari 2020, een dag om nooit te vergeten. Niets vermoedend stond ik in de keuken lekkere gerechten voor te bereiden want, deze middag zouden mijn 3 beste vriendinnen met kindjes en partners op de borrel komen. De 2 weken ervoor was ik wel wat vermoeider dan voorheen, maar dat was ook niet gek met 32 weken. Omdat ik verder een prima zwangerschap had met weinig kwaaltjes dacht ik, oké het derde trimester ga je je toch wat minder fit voelen.

Op aanraden van mijn vriend ben ik die middag nog even 1,5 uur gaan slapen, want het zou wel een drukke dag worden. En dat werd het! Terwijl ik in de keuken m’n pan soep nog stond af te maken werd ik verrast met m’n babyshower. Opeens het huis vol met 15 dames, wat een feest! Allemaal lekkere hapjes op tafel, lekker gekletst, 2 spelletjes gedaan en er was zo weer 2,5 uur voorbij gevlogen.

Rond 18.00 uur gingen de dames naar huis, op twee vrienden van Joost na want die namen nog een biertje af. Vanaf 20.00 uur genieten van de rust… of toch niet?! Om 00.30 gingen we toch maar even naar het WKZ voor een controle. Met een uurtje dachten we wel weer thuis te zijn, maar dat bleek niet het geval. Zondagochtend 12 januari om 5.45 uur was onze zoon Tijs al geboren.

We hebben twee spannende weken gehad maar nadat alle uitslagen van de onderzoeken negatief waren, konden wij met een gerust hart verder gaan genieten van onze zoon. Na 3 weken WKZ, mocht Tijs met 35 weken naar het Antoniusziekenhuis in Nieuwegein. Na 37 weken en 2 dagen begon voor ons het avontuur thuis, als kersvers gezinnetje. Als wij terug kijken op deze periode zijn we zo ontzettend dankbaar voor alle artsen en verpleegkundige die 24/7 een oogje in het zeil hielden op ons kleine mannetje. En ook heel erg blij met de mooie herinnering die voor ons is vastgelegd door Tineke met de prachtige fotoshoot van Earlybirds.

Liefs papa en mama