Tess & Nina prematuur geboren met 35 weken en 3 dagen, tweeling, Elkerliek ziekenhuis, gebroken vliezen, HELLP

Tess & Nina

Zo, daar zijn ze dan, onze lieve meisjes. Het was wel even schrikken hoor, bij de eerste echo. De verloskundige vroeg: “Zien jullie wat ik zie?” “Uhm nee, dit is de eerste echo die we ooit zien” “Nou, ik zie er TWEE”! “Wow echt? Het heeft een paar weken geduurd voordat we er aan gewend waren.

Naarmate de zwangerschap vorderde, vonden we het steeds leuker. Een eeneiige tweeling is best uniek en daar zijn we nu zo trots op en blij mee. We wilden graag weten wat het geslacht was van de tweeling, daarom hebben we met 15 weken een pretecho laten maken. Ik was er eigenlijk van overtuigd dat het jongens zouden zijn, maar het bleken twee meiden! Hoe leuk! Zeker omdat er in de familie meer jongens dan meiden zijn. Ook leuk voor papa, die wordt straks door drie dames verwend.

De zwangerschap vloog voorbij en verliep goed. De dames bleven volgens de eenlingcurve groeien en ik had weinig last van ongemakken. Pas rond de 32 weken zwangerschap werden de dikke enkels toch wel heel vervelend. Na 34 weken wilde ik toch wel dat ze snel zouden komen. We hadden alleen niet verwacht dat de vliezen al na 35 weken zouden breken. De weeën bleven uit en ik zou opgenomen worden totdat de weeën zelf zouden beginnen. Echter bleek bij bloedonderzoek, dat ik HELLP aan het ontwikkelen was, dat is zwangerschapsvergiftiging. Toen heeft de gynaecoloog besloten om de bevalling in te leiden.

Na een zware bevalling zijn Tess en Nina geboren! Wat een rijkdom! Helaas moesten we uiteindelijk twee weken in het ziekenhuis blijven, omdat ze nog niet zelfstandig konden drinken.

Heel toevallig mochten we op de dag van de fotoshoot van Earlybirds naar huis! Het was een mooie afsluiter van een, toch wel heftige, periode. En wat zijn de foto’s mooi geworden! Heel veel dank Mieke en Stichting Earlybirds voor het mogelijk maken!

———————–

Van de fotografe:

Wat een geluk, dat ik jullie op de grote dag van vertrek nog mocht leren kennen! Een heftige periode, dat was het zeker voor jullie. Ik ben zo blij Michelle, dat jij zo goed bent hersteld en dat het grote genieten thuis nu is begonnen! Lieve Michelle, Pieter, Tess en Nina, heel veel geluk en gezondheid!

Lieve groet, Mieke.