Tess & Julia prematuur 35 weken tweeling

Tess & Julia

Tess & Julia prematuur 35 weken tweeling

Op een zaterdagmorgen in augustus bezocht ik Tess & Julia en hun trotse ouders in het Diakonessen Ziekenhuis in Utrecht.

Voor mijn bezoek hadden de ouders een aparte kamer geregeld, zodat we heerlijk rustig onze gang konden gaan.
Papa en mama waren al goed op elkaar en op de meisjes ingespeeld en als vanzelf kregen Tess en Julia om de beurt een voeding. Beiden eerst aan de borst geprobeerd, maar vandaag werd het toch de voeding via de sonde.
Julia, de kleinste, was bezig aan een snelle inhaalslag qua gewicht, Tess deed het iets rustiger aan. Zo fijn om van de ouders het bericht te krijgen dat beide meisjes inmiddels fijn thuis zijn!

Lieve Anne en Tom: wat groeien Tess en Julia op bij lieve, zorgzame ouders. Ik wens jullie een mooi leven toe met elkaar.

Lieve groet,
Laura Elkhuizen

**********************

De ouders:

Op donderdag 3 augustus zijn onze dochters Tess en Julia geboren, na 35 weken en 6 dagen zwangerschap. Omdat ze prematuur zijn, en Julia bij de geboorte nog geen twee kilo weegt, zijn onze meiden opgenomen op de couveuseafdeling van het Diakonessenhuis in Utrecht. Voor ons als nieuwe ouders een spannende tijd. Gelukkig doen Tess en Julia het heel goed. Binnen een paar dagen mogen ze al in een wiegje liggen en van de monitor af.

De verpleegsters op de afdeling attendeerden ons op Stichting Earlybirds. Zo’n fotoshoot klonk ons erg leuk en vrijblijvend in de oren en dat bleek ook zo te zijn. Laura, de fotografe, maakte prachtige foto’s terwijl wij deden wat we elke dag doen: de meisjes verzorgen en knuffelen.

We kregen een paar dagen later alvast een paar prachtige foto’s opgestuurd waarin het samenzijn met onze dochters in die bijzondere tijd in het ziekenhuis voor ons is vastgelegd. Een enorme aanrader voor ouders met vroeggeboren kinderen, die op een positieve manier willen terugkijken op zo’n intense periode.

Inmiddels zijn Tess en Julia thuis. Ze groeien als kool en wij genieten elke dag van ze. Met dank aan Laura en Stichting Earlybirds hebben we een mooie herinnering aan die eerste tijd met onze dochters.

Tom en Anne