Stella

Van de ouders:

Wij hebben er 9,5 jaar over gedaan om zwanger te raken. Ik heb 2 operaties gehad (endometriose/kijkoperatie en een zware baarmoederoperatie). De laatste zorgde ervoor dat wij van te voren niet zwanger konden raken. Met behulp van ‘Naprotechnology’ – Natural Procreative Technology – zijn we in december 2020 eindelijk voor de eerste keer zwanger geraakt, maar dit heeft helaas geresulteerd in een miskraam. Godzijdank zijn we echter nog een keer zwanger geraakt en in blijde verwachting van Stella. Door de eerdere baarmoederoperatie wisten we dat er een verhoogd risico was op een vroeggeboorte, maar we hadden gehoopt om de 30 weken te halen. Om zover mogelijk te komen heb ik veel rust genomen vanaf het begin en vanaf januari zo goed als bedrust. We waren enorm blij toen we de 24 weken hadden gehaald en een aantal weken later voelde ik een ander gevoel op een vrijdagavond. Voor de zekerheid toen naar het ziekenhuis gegaan en meteen opgenomen op de OHC. Mijn harde buiken werden bijna niet geregistreerd, maar ik had het gevoel dat zij eraan kwam. En 7 dagen later was het dan zover – middels een keizersnede kwam Stella ter wereld met 27 weken en 3 dagen en een geboortegewicht van 1150 gram. Ik mocht niet natuurlijk bevallen door de eerdere baarmoederoperatie en helaas is mijn baarmoeder ook gescheurd tijdens de keizersnede waar de eerdere hechtingen zaten, hierdoor mag ik niet opnieuw zwanger raken. Maar dat is niet erg, want we hebben een prachtig mooie dochter. Zij is meer dan dat wij ooit van hadden durven dromen.

Haar eerste weken waren turbulent; met ademhalingsondersteuning, een sonde, NEC, antibiotica, bloedtransfusies, infusen, hersenecho’s, hartecho’s, oogonderzoeken en nog veel meer – maar inmiddels is ze 34 weken oud – zijn we net van de NICU naar de Medium Care overgeplaatst en is stabiel aan de 4 liter flow en nu boven de 2 KG!

Wij prijzen ons enorm gelukkig met zo’n mooi en lief meisje en kunnen niet wachten om haar over een week of 6 eindelijk mee naar huis te nemen.