Sophie prematuur geboren met 30 weken en 6 dagen, longrijping, Sophia Kinder Ziekenhuis, sonde

Sophie

Van de fotograaf:

Het vorige berichtje dat ik plaatste over mijn vrijwilligerswerk bij Stichting Earlybirds was dat ik blij was dat ik eindelijk weer eens op pad mocht voor de stichting. Maar nu was ik nog blijer! Maanden mochten we door de c-situatie niet naar ziekenhuizen om waardevolle reportages te maken voor ouders. En nog steeds zijn we in veel ziekenhuizen niet welkom. Maar gelukkig in Goes weer wel en ik had de eer om kleine Sophie en haar ouders Esmee en Robin te mogen vastleggen.

Sophie is geboren met 30 weken en woog slechts 1200 gram. Ze kwam geheel onverwacht ter wereld. Mama was wel onder controle bij het Erasmus maar dit was vanwege een hartafwijking bij haarzelf, ze zou dan ook met 37 weken ingeleid worden. Maar zo ver kwam het niet, rond de 30 weken voelde ze zich niet lekker, buikkrampen en toen ze flauw viel zijn ze naar het ziekenhuis gegaan. Daar bleek haar baarmoedermond al verstreken te zijn. Met gierende sirenes naar Rotterdam en longrijping voor de kleine. Vier dagen later kwam na een zeer vlotte bevalling kleine Sophie ter wereld. Na een weekje in Rotterdam mochten ze gelukkig naar Goes, toch wat dichterbij huis. Nu nog een paar weken en dan mogen ze hopelijk als gezin naar huis.

Bedankt lieve Robin en Esmee, wat leuk om jullie ontmoet te hebben en jullie prachtige dochter! Ik wens jullie toe dat jullie snel thuis mogen gaan genieten.

De ouders hebben ook een berichtje geschreven over hun ervaring:

“ 15 oktober ben ik in een razend tempo bevallen van onze dochter Sophie. Helaas met een zwangerschap van 30 weken & 6 dagen. Wat een pittige tijd. Eerst een week in het Sophia en nu in het Adrz ziekenhuis in Goes. We hopen dat we Sophie snel mee naar huis mogen nemen. Helaas mag er ook geen bezoek komen door de corona. Gelukkig mocht Gwendolyn wel komen om foto’s te maken en ze zijn super mooi geworden. Sophie sliep er lekker doorheen en wij konden ons gangetje gaan. Gwendolyn, bedankt voor de mooie foto’s van een zware tijd. Een mooi lichtpuntje! “