Siona prematuur 28 weken pre-eclampsie spoedkeizersnede

Siona

Mijn zwangerschap was naar mijn mening veel te kort. We waren net aan het idee gewend dat we ouders werden van een meisje. Bij 28 weken zwangerschap kwamen we erachter dat ik pre-eclampsie had. Mijn bloeddruk was veel te hoog en ik had een te hoge concentratie eiwitten in mijn urine. Ik werd meteen opgenomen in het ziekenhuis.

Na 4 dagen en 2 ziekenhuizen verder is onze Siona geboren met een spoedkeizersnede. Ze was zo mooi maar heel erg klein! Al die draden en apparaten waren wel heel angstaanjagend. Maar de neonatoloog verzekerde ons dat ze een hele sterke meid was en dat ze alleen goed moest groeien. En dat is was ook zo. Siona is nu 37 weken en is goed gegroeid. Ze weegt nu 3025 gram. Sinds kort heeft ze de neusbril niet meer nodig. Nu is het voor ons wachten tot ze al haar voeding met de fles kan drinken. Wij kunnen niet wachten om onze kleine meid thuis te hebben.

Wij hadden zelf nog nooit gehoord van Earlybirds maar de verpleegkundige van Siona, Karima, heeft het ons echt aangeraden. En ze had gelijk. We hebben een top dag gehad. De fotosessie was niet zo geregisseerd en we voelden ons echt op ons gemakje bij Melissa. Ze was oprecht geïnteresseerd naar ons verhaal. De fotosessie duurde de hele ochtend. Siona en ik waren daarna heel erg moe. Maar het was het zeker waard.

Bedankt Melissa en Earlybirds!

**************

De fotograaf:

Mooie Siona is geboren met 28 weken. Ze was er vroeg bij omdat mama zwangerschapsvergiftiging had. Zowel mama als Siona doen het hartstikke goed! De dag voordat ik de reportage mag vastleggen is de neusbril verwijderd. Weer een stap verder!

Papa kon alleen aan het begin van de reportage aanwezig zijn dus hij mocht de kop afbijten. En wat is hij trots op zijn kleine meisje. Die liefde is duidelijk zichtbaar op de foto’s. Mama heeft haar lekker in badje gedaan, ze was heel ontspannen. Daarna nog gebuideld waar ze heel tevreden, heerlijk in slaap viel na haar avonturen. Natascha en Julius, dat jullie nog maar heel veel van haar mogen genieten, nog een paar weken en dan mag ze mee naar huis!

Groetjes Melissa