Samuel en Jonas

Van de ouders:

Donderdag 02-12-2021 zijn wij met grote trots en even grote schrik trotse ouders geworden van Samuel en Jonas. Na meer dan 3 jaar te hebben gewacht, zijn wij uiteindelijk dmv IUI in verwachting geraakt. Al snel werd mama erg misselijk, dat we 2 kindjes mochten gaan verwelkomen kwam dan ook niet helemaal onverwachts.

Na 25 weken zwangerschap, waarin mama een ijzer tekort en een paar blaasontstekingen heeft gehad, werd mama wakker met wat buik- en rugpijn. We konden voor een extra controle terecht in het ZGT. Daar bleek mama’s baarmoederhals verstreken. Mama kwam aan de weeenremmers en werd overgeplaatst naar het Radboud UMC. Eenmaal daar aan gekomen ging het snel. Binnen een uur was Samuel geboren. Daarna kreeg mama geen weeen meer en kreeg Jonas het moeilijk in de buik. De gynaecoloog heeft moeten handelen, waardoor Jonas 13 minuten later in stuitligging ter wereld kwam. Met een gewicht van 830 en 800 gram kwamen de jongens op de NICU terecht, waar zij 7,5 weken hebben gelegen. Tussen kerst en oud & nieuw was het erg spannend, de jongens vochten tegen een infectie en moesten terug aan de beademing. Wonder boven wonder zijn ze er bovenop gekomen.

Eind januari mochten de jongens naar het MST. Papa en mama waren al die tijd in het Ronald mcDonald huis verbleven en konden nu naar hun eigen huis. Na 5 weken MST mochten Samuel en Jonas naar het ZGT. De fotoshoot was al gepland met Tessa en kon hier gelukkig door gaan. Wat was dat mooi om te doen. Hopelijk kunnen we ze snel mee naar huis nemen.

Van de fotograaf:

Wat zagen de jongens er mooi uit. Leuk om weer te mogen doen, de eerste reportage weer na de laatste lockdown. Ik wens ze veel geluk en liefde toe bij het naar huis gaan!

1 antwoord
  1. Yvette
    Yvette zegt:

Hoi papa en mama van de mannen!! Wat fijn dat het zo goed gaat! Hopelijk groeien en bloeien de mannen snel zodat ze mee naar huis mogen.
    Wij zijn sinds 17 feb thuis, na 10 wkn ziekenhuis. Alles gaat goed 🙂
    Liefs en kusjes van je overbuurjongetje van de Nicu Teun