Saar prematuur geboren 28 weken AZM maagsonde

Saar

Saar prematuur geboren 28 weken AZM maagsonde

Onlangs mocht ik in het AZM op bezoek bij Saar en haar ouders. Saar is met 28 weken geboren en was 2 weken oud op het moment van de reportage. Ik ontmoette papa op de gang, en eenmaal op de afdeling werden we begroet door een stralende moeder die vol trots vertelde dat bij Saar vandaag alle slangetjes zijn weggehaald, behalve de maagsonde. Wat fijn dat ze het zo goed doet! Saar lag er heel tevreden bij. Nog tevredener werd ze toen ze lekker mocht buidelen, eerst met mama en toen met papa. We werden getrakteerd op bijzonder veel glimlachjes! Ontzettend schattig om te zien! Bovendien straalde de liefde van deze ouders af. Enkele dagen na de reportage zijn ze getrouwd! Gefeliciteerd!

Een week na de reportage mocht Saar verhuizen naar het ziekenhuis in Heerlen waar ze nu op de Medium Care ligt. Nog een paar weken, dan mag ze mee naar huis. Zet em op lieve Saar! Ik wens jou en je papa en mama heel veel geluk en liefde samen.

Liefs,
Steffie

***********

De ouders:

Hoe anders kan het lopen. Na een normale zwangerschap van bijna 28 weken kreeg ik op een vrijdagochtend erge buikpijn, niet wetende dat het al weeen waren. Na controle door de verloskundige kregen we te horen dat de bevalling ingang was gezet.

Aangekomen in het AZM maakte de arts ons duidelijk dat ik niet naar huis zou gaan voordat onze dochter geboren zou worden. Vervolgens begon de rollercoaster van emoties en gedachtes. Gelukkig hebben we met weeënremmers de bevalling 2 dagen kunnen rekken waardoor de benodigde medicatie kon worden toegebracht. Maar toen bleek toch echt dat onze dochter het wel welletjes vond en werd Saar(tje) gelukkig gezond geboren met 1200 grammetjes. Hoe bijzonder! Het was voor ons onwerkelijk dat wij nu al papa en mama waren geworden.

Saar doet het zoals de artsen dat zeiden, volgens het boekje. Kleine stapjes vooruit en vele grammetjes erbij weegt ze nu al bijna het dubbele ten opzichte van de geboorte. Wij noemen Saar dan ook een vechtertje wat past bij haar sterrenbeeld (leeuw).

We zijn super trots op haar en hopen toch al stiekem dat ze snel naar huis mag!

1. Ine
    Ine zegt:

Prachtige foto’s van een mooi gezinnetje! Super om te lezen dat Saar goed groeit en bloeit in Heerlen! Hopelijk snel naar huis met z’n drietjes .
    Liefs Ine,
    Verpl Nicu -Azm