Rune prematuur geboren met 28 weken, Juliana Kinder Ziekenhuis, keizersnede, sondevoeding

Rune

Al twee keer eerder hebben wij te maken gehad met een vroeggeboorte. In 2012 zijn wij de ouders geworden van een zoontje, genaamd Djeppe. Doordat ik heel vroeg in de zwangerschap HELLP kreeg is Djeppe helaas overleden in mijn buik. Twee jaar later werden wij nogmaals ouders; ditmaal van dochter Veere. Ook zij kwam te vroeg, maar wel gezond ter wereld. Tijdens haar ziekenhuisperiode maakten we kennis met de stichting Earlybirds en kregen we van Veere een prachtige fotoreportage gekregen.

Noem ons naïef of roekeloos, maar de wens voor nog een kindje was erg groot. Helaas was zwanger worden niet zo makkelijk en we hadden de hoop al bijna opgegeven. Maar op mijn 40ste verjaardag hield ik toch een positieve test in mijn handen. Een spannende zwangerschap, met heel veel controles in het LUMC en het HMC Westeinde volgde. In verband met mijn nierziekte en het feit dat er al twee eerdere moeizame zwangerschappen waren geweest, was iedereen zeer alert en werd ik heel goed in de gaten gehouden.

Deze zwangerschap verliep eigenlijk veel beter dan de twee voorgaande, en we hoopten zelfs dik in de 30 zwangerschapsweken te komen. Helaas ging het vanaf week 28 snel bergafwaarts en werd ik opgenomen in Leiden. Al na vier dagen kregen we te horen dat de rek eruit was en heb ik de volgende ochtend een relatief rustig verlopen keizersnee gehad.

Het leek heel goed te gaan met Rune, maar helaas moest hij toch aan de beademing. Na twee weken op-en-af beademing is hij alleen heel erg ziek geworden. Hij kreeg een longbloeding en heeft een week aan de trilbeademing gelegen. Voor ons was dit een ontzettend spannende tijd. Maar Rune is een heel sterk ventje gebleken. Hij krabbelde na een week goed op en ontwikkelt zich inmiddels tot een echte baby en mocht hij verhuizen van Leiden naar het Juliana Kinderziekenhuis in Den Haag. Natuurlijk zijn er nog veel dingen waarmee we rekening moeten houden in verband met zijn prematuriteit zoals eventuele longschade, de sondevoeding en oppassen met griep en verkoudheden. Maar voor ons is het genieten inmiddels wel begonnen.

Runes verhaal is te lezen op ons blog: http://pittige-paco.blogspot.com

Wij willen Earlybirds enorm bedanken, en met name de fotograaf Rob Turk voor de geweldige fotoserie van onze kinderen!
Liefs,
Lynn