Rowan prematuur geboren met 32 weken en 6 dagen, Isala Zwolle, sonde, weeenremmers, longrijping, spoedkeizersnede, nicu

Rowan

Rowan zou een herfstkindje worden. Deze stoere jongen dacht daar heel anders over en werd geboren in de warme zomer. Tijdens de zwangerschap had Rowan’s mama veel last van harde buiken. Met 32,5 weken kwamen de weeën spontaan op gang en werd Rowan’s mama opgenomen in het Isala ziekenhuis te Zwolle. De weeën werden meteen geremd en er werd longrijping gegeven. De hoop was dat de bevalling uitgesteld kon worden! Maar de nacht erna kwam de bevalling, ondanks de weeën remmers, weer op gang. Rowan zijn hartslag reageerde niet goed op de weeën, dus werd hij met spoed door middel van een keizersnede gehaald. Na 1 dag op de NICU mocht Rowan al naar de highcare afdeling van de Neonatologie en hij doet het fantastisch!

Rowan drinkt uit de borst en de fles, probeert zijn hoofdje al op te tillen, en klemt papa’s vingers stevig vast! Speciaal voor de foto’s mocht Rowan zijn herfstpakje aan. Deze hebben zijn ouders speciaal voor hem gekocht, maar het is nu eigenlijk nog wat te groot. Groei maar door lieve Rowan, dan mag je gauw met papa en mama mee naar huis!

Liefs Melanie