Roos

Roos prematuur 25 weken couveuse

Vanmorgen keek ik uit het raam en dacht “o help wie heeft het licht uitgedaan”. Het beloofde vandaag een donkere, regenachtige dag te worden. Ik mocht op pad voor Earlybirds naar Veldhoven. Eenmaal op de parkeerplaats het is droog. Ik kan uitstappen .. Jaaa… dat dacht ik! Dat was 2 seconden want daarna barste het los. Helemaal nat kwam ik in de hal aan waar de receptioniste me wat doeken aanreikte.

Moeder Karlijn kwam stralend naar me toegelopen, wat was ze me nu al dankbaar. Vanuit de stichting hebben we altijd “birdjes” bij. Karlijn vond het al een prachtig cadeautje! We liepen samen naar boven waar ik ook papa Jaap ontmoeten en hun prachtige dochter Roos. Wat een mooi klein fijn poppetje!

Karlijn kreeg met 25 weken bloedverlies en vertrouwde het toch niet helemaal. Op aanraden van haar moeder toch maar even een bezoekje aan de verloskundige. Daar werd ze direct ingestuurd naar het ziekenhuis, ze hebben de bevalling nog 6 dagen kunnen rekken maar met 25+6 is Roos dan toch met een spoedkeizersnede geboren.

En wat doet dit kleine dappere meisje het al goed! Ze ligt nog heerlijk te slapen in de couveuse dus we maken eerst wat foto’s zo. Haar mutsje gaat af, wat een berg mooie donkere haartjes! Daar zal Karlijn straks maar wat vaak strikjes en vlechtjes van maken.

Jaap mag deze morgen lekker buidelen. Lekker bij papa op de borst laat Roos even zien hoe goed ze haar hoofdje al kan optillen! Roos geniet er zichtbaar van om bij papa te liggen want ze valt als een “Roosje” in slaap.

Het geluk, de trots en warmte straalt van de gezichten bij Jaap en Karlijn. Wat zijn ze Stichting Earlybirds dankbaar. Ik loop met een enorme big smile het ziekenhuis uit. Die regen die boeit me niks want bij mij schijnt de zon.

1. Karlijn
    Karlijn zegt:

Lieve Janine, ☘️????????????

Nogmaals super bedankt wat zijn wij blij met deze prachtige foto’s.
    Wij zijn jou heel erg dankbaar.
    Wat zijn wij super trots op onze super sterke stoere liefste mooiste mini Roos!!
    Roosje ga zo door mama en papa houden van jou kleine meid tot de sterren en terug…

Veel liefs Papa Jaap & Mama Karlijn ????????‍????‍????????????☘️????

2. Janine Riddy
    Janine Riddy zegt:

Lieve Karlijn en Jaap en natuurlijk mooie Roos dank je wel voor al jullie mooie woorden!
    Het maakt het werk als vrijwilliger bij de stichting extra mooi <3
    Binnenkort komt jullie prachtige album. Ik kom Roos graag nog een keer bewonderen.
    Geef haar al jullie liefde (en dat is er in overvloed heb ik gezien) extra veel knuffels en ik hoop dat ze "snel" in goede gezondheid mee naar huis mag wanneer Roos sterk genoeg is.

Liefs Janine Riddy

3. Resie bosman
    Resie bosman zegt:

Wat een mooie dappere dame. Mijn dochter is met 25 weken en 5 dagen geboren. Zij is inmiddels een hele gezonde ondeugende meid van 7 jaar. Vertrouwen hebben en heel veel vitamine liefde geven, dat maakt jullie dochter zo sterk.
    Geniet van elkaar