Rayn

Van de fotograaf:

Het is lang geleden dat ik op pad geweest ben voor de stichting, totdat ik afgelopen donderdag weer een aanvraag binnen kreeg. Het is voor mij een uur rijden, maar ik weet dat het momenteel lastig is om de aanvragen in die regio in te vullen. Ik gun ook dit gezin een liefdevolle reportage, dus ga ik zaterdagmiddag op pad naar Emmen.

Bij de ingang van het Treant Scheper ziekenhuis ontmoet ik de ouders en grote broer van Rayn. Ryan is geboren met 31 weken en inmiddels 7 weken oud. We kunnen meteen door naar zijn kamertje. Hij is inmiddels al regelmatig verhuisd, maar heeft nu een plekje voor zichzelf.

Wanneer we binnenkomen begint Rayn al een beetje wakker te worden. Er staan een bad en een flesje op het menu, dus mama gaat al snel aan de slag. Er wordt een badje gevuld en met drie man sterk wordt Rayn gewassen en weer aangekleed.

Terug in zijn eigen kamertje krijgt hij nog een flesje, wat hij helemaal opdrinkt. Het gaat goed met hem. Hij slaapt in een gewoon bedje, hoeft niet meer aan de monitor en drinkt steeds vaker zijn flesje leeg. Het einde van de ziekenhuisperiode komt gelukkig in zicht en het gezin kijkt er reikhalzend naar uit om hem mee naar huis te kunnen nemen.

Hopelijk komt die dag voor jullie snel!

Warme groet,
Anneke van Vleeren

Van de ouders:

Het was een lange weg, maar op 31 maart mocht Rayn eindelijk mee naar huis, waar we lekker van genieten.