Pim prematuur geboren met 33 weken, WKZ, Groene Hart ziekenhuis, sonde

Pim

Pim prematuur geboren met 33 weken, WKZ, Groene Hart ziekenhuis, sonde

Van de ouders:

Onze lieve, dappere Pim is met precies 33 weken in het WKZ in Utrecht geboren. Pim deed het heel snel al heel goed en mocht na een paar dagen van de intensive care naar de medium care. Na een week konden we overgeplaatst worden naar het Groene Hart Ziekenhuis in Gouda. Helaas werdt Pim na twee weken ziek en bleek hij urineweginfectie en nierbekkenontsteking te hebben. Ondanks dat was Pim echt ontzettend stoer en maakte grote stappen met het zelf drinken waardoor we na vier weken naar huis mochten.

Toen onze dochter Fien 2 jaar geleden met 34 weken werd geboren wisten we niet dat deze mooie stichting bestond. Inmiddels wel en wat zijn we blij dat Samantha op de valreep op onze laatste dag ziekenhuis foto’s is komen maken van onze Pim! We zijn zo blij met de mooie foto’s en Samantha is een hele fijne fotograaf, je hebt bijna niet in de gaten dat ze er is en laat je helemaal op je gemak voelen. Heel erg bedankt voor de prachtige foto’s, een prachtige herinnering aan onze eerste weken met Pim!

———————

Van de fotograaf:

Op 3 mei mocht ik foto’s maken van Pim, een jongetje geboren met precies 33 weken. Toen ik er was, was hij alweer 37 weken oud. Hij deed het dan ook hartstikke goed, want zijn ouders vertelden dat ze hoopten dat hij vandaag mee naar huis mocht! Dat zou nog eens bijzonder zijn: een shoot op de laatste dag in het ziekenhuis. Wat mooi dat ik dan toch nog een bijzondere herinnering voor ze mocht vastleggen. Pim lag op een prachtige kamer waar hij samen met mama verblijft; groter dan alle kamers die ik tot nu toe heb gezien! Het was er prachtig versierd en voelde echt als een ‘eigen plekje’. Pim sliep nog lekker, maar werd al snel wakker toen hij werd uitgekleed. Hij ging namelijk heerlijk in bad. Vanaf de eerste seconde zag je hem volop genieten, zo mooi om te zien. Ook Pim’s grote zus Fien was erbij vandaag. Zelf is zij ook te vroeg geboren en nu 2 jaar oud. Ze vond het geweldig om te helpen met het badje: zorgzaam deed ze mama na. Handjes in het water en vervolgens voorzichtig het water over Pim’s hoofd aaien. Echt een vertederend momentje, het gezinnetje zo lief bezig met de kleine! Na het badje werd Pim weer aangekleed en mocht hij zijn flesje. Wat een knap ventje is het: hij dronk zijn flesje gewoon helemaal leeg. Na het badje én het drinken was Pim toch wel moe en viel hij in slaap. Hij heeft nog lekker met papa en mama gekroeld en zijn peettante mocht hem vandaag ook voor de eerste keer vasthouden. Nog zo’n mooi momentje!

Wat een geluk heb ik vandaag gezien bij dit liefdevolle gezin. Alleen maar positiviteit, liefde en rust. Ik wens jullie heel erg veel geluk, gezondheid en plezier met elkaar toe. Hopelijk mag Pim inderdaad heel snel lekker mee naar huis en kunnen jullie weer samen van elkaar genieten.

Veel liefs,
Samantha