Olivier prematuur geboren 32 weken vliezen gebroken inroomen

Olivier

Olivier prematuur geboren 32 weken vliezen gebroken inroomen

Onlangs mocht ik kleine Olivier fotograferen in het Bronovo ziekenhuis in Den Haag. Olivier diende zich onverwachts aan na 32 weken zwangerschap, maar bleek een heel dapper en sterk mannetje die graag zijn papa en mama wilde ontmoeten. Olivier doet het zo goed dat hij eind deze week wanneer hij nog geen 4 weekjes jong is, al naar huis mag met zijn papa en mama!

******

De ouders van Olivier:

Mijn zwangerschap verliep eigenlijk probleemloos, op de erge misselijkheid na in het begin. Mijn buik begon eindelijk wat groter te worden en we voelden de kleine man vaak spartelen en hikken in de buik. Ik moest nog een maandje werken en keek uit naar mijn verlof. Lekker de laatste dingen regelen en een beetje uitrusten. Toen ik midden in de nacht mijn ‘plas’ met geen mogelijkheid kon ophouden, kwam het in eerste instantie dan ook niet in mij op dat dit gebroken vliezen zouden kunnen zijn. Mijn vriend was wat sceptischer en we belden toch het ziekenhuis. Eenmaal daar hoorden wij dat de vliezen waren gebroken en dat ik voorlopig in het ziekenhuis moest blijven en medicijnen kreeg.

Het bleef een paar dagen rustig, maar op dinsdag 22 december waren daar toch opeens weeën. Met 32 weken en 2 dagen werd onze mooie, stoere Olivier geboren. Hij kon niet langer wachten! Olivier was 38 cm lang en woog 1770 gram. Zijn start was goed gelukkig. Hij ademde zelf en zag er goed uit. Hij heeft nog een tijdje een infuus gehad met antibiotica gehad en wat vocht en suikers en een maagsonde voor de voeding, maar verder waren er geen problemen.

Olivier groeide goed en pikte alles snel op. Hij kon zich al snel beter op temperatuur houden en mocht na 3 weken in een wiegje, dronk na 2 keer oefenen al een voeding uit de borst en er traden geen verdere complicaties op. Hierdoor konden wij, ondanks dat hij klein en kwetsbaar was en in een couveuse lag, erg van hem en de stappen die hij maakte genieten.

Omdat alles zo voorspoedig ging mochten wij met 35 weken gaan ‘inroomen’ en konden we hem op vrijdag 15 januari mee naar huis nemen! Tijdens het inroomen kwam fotografe Mandy van der Plas langs om mooie foto’s te maken van ons drietjes. Wat fijn dat dit aangeboden wordt door de stichting, ontzettend bedankt hiervoor!

En nu… genieten we thuis erg van ons lieve, kleine man en zijn trots op hem dat hij het zo goed doet!