Nova & Yuna

Van de ouders
Op 16 Februari 2023 hielden we een positieve zwangerschapstest in onze handen. Kort daarna zaten we in spanning in de wachtkamer bij de verloskundige voor de eerste echo. Op de echo zagen we meteen niet één maar twee mooie kloppende hartjes. Dubbel geluk!

De verloskundige verwees ons door naar de gynaecoloog. We ontdekten dat we in verwachting waren van een eeneiige tweeling, een monochoriale diamniotische tweeling. Onze baby’s deelden de placenta maar hadden elk hun eigen vruchtzak. Met iedere twee weken bezoeken aan de gynaecoloog verliep de zwangerschap voorspoedig en keken uit naar de komst van onze meisjes.

Omdat de tweeling in stuitligging lag werd besloten om een keizersnede in te plannen, deze stond ingepland bij een zwangerschapstermijn van 37 weken op 9 oktober 2023.
Op 24 september zijn we nog gaan uiteten met de gedachte: nog even met z’n tweetjes uiteten voordat we een mooi gezin van vier zijn. Die avond grapte we nog “wat als mijn vliezen breken in het restaurant”.

Een dag later, op 25 september, bij een zwangerschapstermijn van precies 35 weken, verloor ik ‘s ochtends mijn slijmprop. We belden de gynaecoloog en mochten om 13:30 langs komen voor een extra controle. Terwijl we in het ziekenhuis aan de balie stonden braken spontaan mijn vliezen. De weeën begonnen en alles werd gereed gemaakt voor de keizersnede.
Diezelfde middag om 15:51 en om 15:52 zijn onze prachtige sterke dochters Nova en Yuna geboren met een geboortegewicht van 2200 gram en 2040 gram
.
Tijdens ons verblijf in het ziekenhuis informeerde de verpleging ons over Stichting Earlybirds, een prachtige organisatie. Onze fotografe, Nicole Schmidt, heeft een prachtige fotoreportage van ons gezin en de meisjes gemaakt. We zijn Nicole en Stichting Earlybirds dankbaar voor hun liefdevolle zorg en de mooie foto’s.

Zodra de meisjes van de monitor af mogen en de flesjes leeg drinken mogen we naar huis, we kijken er naar uit om thuis nog meer te genieten van ons gezin.