Nova prematuur geboren

Nova

Nova prematuur geboren

Van de fotograaf:

Op 13 oktober 2021 wordt een klein, heel dapper meisje geboren. Mama voelt zich met 23 weken zwangerschap niet helemaal top. Na een controle van de verloskundige blijkt haar bloeddruk erg hoog te zijn en wordt ze doorgestuurd naar het ziekenhuis. Nog geen idee van de rollercoaster waarin ze terecht zouden komen. Mama moet in het ziekenhuis blijven en ze blijkt pre-eclampsie te hebben. Zij en de baby worden nauwkeurig in de gaten gehouden, maar helaas zijn de ontwikkelingen niet goed. Vrij plotseling wordt er besloten om de baby te gaan halen, niet veel later wordt via een spoedkeizersnede dappere Nova geboren met een geboortetermijn van 25 weken en 1 dag en een geboortegewicht van 460 gram. Nova laat tijdens haar geboorte direct te zien een echte vechter te zijn en probeert meteen zelfstandig adem te halen.

Nova’s ouders en de artsen zien in de tijd daarna dat Nova een heel sterk meisje is die vecht voor haar leven. Ze wordt vlak na haar geboorte geopereerd en ze herstelt boven verwachting goed. Ze overwint infecties en andere tegenslagen.

Ik mag Nova en haar ouders op 26 november ontmoeten en ik zie een prachtig, sterk meisje. De toekomst is nog spannend, er wachten nog operaties en onderzoeken en er is nog een weg te gaan. Inmiddels is ze nu, 8 december, al 1225 gram! Groei maar groot en sterk, lieve Nova! Je bent een kleine kanjer!

1. Abbygail van Dijk-Zarks
    Abbygail van Dijk-Zarks zegt:

Lieve Nova wat zijn wij trots op je. We kunnen niet wachten dat we saampjes met je mogen spelen en knuffelen.

Liefjes Jelle, Abbygail, Ian, Owen en Julia

2. Robby Patricia, Danley, Jaylinn, Hailey, Vayenn
    Robby Patricia, Danley, Jaylinn, Hailey, Vayenn zegt:

Lieve Christiaan en Cynthia
    Wat een liefdevolle foto’s❤️
    Wat zijn wij ongelofelijk trots op jullie en op jullie dappere kleine meisje , jullie prachtige dochter Nova❤️
    Nogmaals wensen wij jullie heel veel sterkte en kracht, en doorzettingsvermogen ❤️ Wat een kleine dappere strijder is ze ook❤️

3. Mariska Rozendaal
    Mariska Rozendaal zegt:

Lieve familie,
    wat een prachtige foto’s en aangrijpend verhaal! Kracht en moed is wat jullie hierdoorheen gaan helpen en natuurlijk de onvoorwaardelijke liefde voor jullie kleine strijder. Prachtig om te zien, echt een wondertje. Veel liefs, Wim, Mariska en Daan!

4. Marcha
    Marcha zegt:

Lieve Nova, mama en papa ‘CC’ ik denk aan jullie alle drie. Sterkte en dat het steeds beter mag gaan. Liefs, warmte en knuffels van Marcha (moeder Abbygail).

5. Greetje Van Dijk
    Greetje Van Dijk zegt:

Beste Cynthia en Christiaan.
    Wat fijn dat er door deze stichting zulke mooie foto’s zijn genomen van jullie kleine dochter Nova. Wat hebben jullie al veel meegemaakt vanaf haar geboorte. Ik wens jullie heel veel kracht en sterkte toe en dat jullie kleine meisje zo mag blijven groeien als de afgelopen 2 maanden. Liefs van Greetje (moeder van Jelle en schoonmoeder van Abby)

6. Ronald Yvette Priscilla en Chansy
    Ronald Yvette Priscilla en Chansy zegt:

Chris en Cynthia de trotse ouders van de geweldige en sterke meid Nova, er waren en zijn wat tegenslagen geweest maar deze kanjer wil gewoon zo snel mogelijk liggen bij haar papa en mama dus ze doet er alles voor omdat ook zo snel mogelijk te doen.
    Mooie foto’s gemaakt van de stichting van jullie knappe dochter Nova.
    Wij wensen jullie heel veel sterkte en beterschap gewenst voor Nova en dat dit alles snel achter jullie gelaten mag worden en jullie van Nova kunnen genieten en Nova van haar geweldige ouders.

Groetjes van jullie buurtjes

7. Alicia
    Alicia zegt:

Wat een sterke kleine dame! Wat een heftig verhaal, echt goed schrikken als ze zo vroeg moet komen, ik heb alle vertrouwen dat het goed gaat komen!? het zijn hele kleine sterke vechtertjes! Ik hoop dat ze snel naar huis mag, hou de moed erin. En een geweldig 2022 naar jullie gezin toegewenst ❤