Noud

Kort na de geboorte van Noud heb ik de ouders kennis laten maken met het werk van Stichting Earlybirds. Ik gaf onder andere aan dat het laten maken van een reportage een hele belangrijke herinnering kan zijn voor later. Na een aantal weken ontving ik een e-mail met de aanvraag voor een reportage. Een afspraak kon gemaakt worden en alles leek samen te vallen. Noud op de high care afdeling, een zonnige zaterdagochtend en trotse ouders en grote broer die al klaar stonden om aan de slag te gaan. De reportage verliep heel ontspannen en het feit dat de ouders bekenden zijn van mij, maakt het misschien nog net even iets specialer. Ik ben super blij dat ik dit voor de ouders en voor Noud heb mogen doen. Een echte vechter die zich ongelofelijk goed ontwikkelt!

Bastiaan van Esch

**********

De ouders:

Op 9 december 2014 is onze kleine en dappere Noud geboren. Na een zwangerschap van precies 25 weken werd hij geboren in het ziekenhuis in Zwolle (Isala). Hij woog 840 gram. Inmiddels zijn we ruim 10 weken verder en ligt Noud nog steeds in het ziekenhuis. Hij heeft al heel wat stappen gemaakt. Van beademing naar CPAP, naar low-flow, ademt hij nu zonder ondersteuning. Op 9 februari 2015 is hij verhuisd naar de High Care, na 9 weken op de Neonatale Intensive Care (NICU) te hebben gelegen.

Voor ons als ouders is dit een erg intensieve periode waarin emoties, spanning en twee keer per dag naar het ziekenhuis gaan, de boventoon voeren. Gelukkig weten we dat Noud op dit moment op de beste plek is waar hij kan zijn, en gaat het goed met hem.

We zijn onwijs dankbaar dat Bastiaan namens Stichting Earlybirds met ons een fotoshoot heeft willen doen. De foto’s zullen voor ons een blijvende herinnering zijn waarmee we deze onzekere periode kunnen afsluiten. Bedankt!

1 antwoord