Norah prematuur geboren met 33 weken, Bronovo, couveuse, zwangerschapsvergiftiging, LUMC, sonde, buidelen

Norah

Van de ouders:

Lieve Norah Nanny Anna,

Op 12 februari ben jij geboren als een piepklein meisje in het geboortehuis in de Leiden, je bent zo klein maar ook zo sterk dat je vrij snel van IC naar de mediumcare mocht! Daar moest je wel een ritje voor maken want er was een plekje voor jou in het Bronovo! Hier had je niks van en toen papa en mama je opzochten lag je prinsheerlijk in je nieuwe couveuse! Stichting Earlybirds heeft ons de kans gegeven om deze ontroerende en kostbare momenten vast te leggen waar we heel dankbaar en blij mee zijn! Je hebt uiteindelijk maar 2 weekjes hier gelegen en op 3 Maart mocht je mee met papa en mama naar huis! Wat zijn we blij!! We hebben mooie herinneringen gemaakt en vastgelegd mede dankzij Stichting Earlybirds!

——————–

Van de fotograaf:

Op een zonnige zaterdag, 23 februari, kwam ik aan bij het Bronovo en mocht ik een meisje van bijna 35 weken fotograferen. Kleine Norah werd geboren met 33 weken doordat haar moeder een zwangerschapsvergiftiging had. Na een paar dagen in het LUMC werd Norah al overgebracht naar het Bronovo omdat ze het zo goed deed. En inderdaad, wat deed ze het knap toen ik er was! Ze hoefde al niet meer aan de beademing en had alleen nog een sonde, omdat drinken toch nog wel erg moeilijk was. De ouders van Norah waren onwijs enthousiast en stroomden over met liefde voor hun meisje, zo mooi om te zien! Tijdens het buidelen bij papa was Norah best een tijdje goed wakker en lag ze te spartelen en nieuwsgierig om zich heen te kijken. Daarna viel ze heerlijk in slaap en sliep ze zelfs zo goed als door toen ze werd overgedragen aan mama. Wat een liefde en wat een geluk met zo een kleintje die bij je ligt.

Ondertussen doet Norah het zo goed, dat ze met papa en mama mee naar huis mocht. Norah, wat een prachtig mooi en tevreden meisje ben je. Ik wens jou en je ouders heel veel geluk toe; hopelijk blijf je het zo goed doen en groei je goed.

Liefs, Samantha