Noortje prematuur geboren 30 weken NICU Zwolle

Noortje

Noortje prematuur geboren 30 weken NICU Zwolle

Lieve Noortje,

Vorige week mocht ik jou eindelijk ontmoeten. Dat was in het Isala Ziekenhuis te Zwolle.

Al in de hal van het ziekenhuis sprak ik jouw trotse papa en mama. Helaas was je zus vanwege een nare keelontsteking niet aanwezig.

Mama en papa vertellen mij alvast over de NICU, hoe men daar werkt en hoe lief iedereen daar voor je is. Maar vooral vertellen zij over jou, over hoe speciaal het is dat je het zo goed doet. Je bent namelijk al na dertig weekjes geboren met slechts een gewicht van 850 gram. Wat ben je nog klein maar o-zo sterk!

Op de NICU mag je lekker badderen. Terwijl papa en mama je daarbij helpen, loop ik rustig rond en maak ik mooie foto’s van wat er allemaal gebeurt. Je kijkt nieuwsgierig in het rond!

Na het badje en afdrogen, mag je lekker warm bij mama op de borst. Je valt al gauw tevreden in slaap.

Wanneer je na een uurtje terug gaat in je couveuse, leg je je beide handjes onder je hoofd en je gaat er heerlijk tevreden bij liggen. Ontroerd staan papa en mama naast je. Wat zijn ze trots op jou!

Noortje, het is een eer om jou en je papa en mama te mogen ontmoeten en van jullie een fotoreportage te mogen maken!

Janneke

Lieve, lieve Noortje,

Wat zijn wij blij dat je er bent! Na veel spannende weken mochten we je eindelijk bewonderen. En wat ben je mooi! En wat zijn we blij dat zo lekker eigenzinnig en vooral sterk bent; zo knap voor een klein meisje als jij!

Wat was het speciaal dat Janneke langs kwam om een reportage te maken, met mooie foto’s van ons allen in deze indrukwekkende periode. Bijna geruisloos klikte ze erop los; je hebt je van je mooiste kanten laten zien! Wat zijn we trots op je!

Veel liefs,

Paps & Mams