Noor prematuur geboren met 32 weken en 4 dagen, CWZ Nijmegen, CPAP, low-flow, buidelen, sonde

Noor

Van de fotograaf:

Op een druilerige, donkere winterochtend mag ik Noor en haar ouders ontmoeten in het Canisius Wilhelmina Ziekenhuis in Nijmegen waar ze met 32,5 week is geboren, zonder aanwijsbare aanleiding. Noor is al drie weken aan het laten zien hoe sterk ze is. Meteen na de geboorte liet Noor de hele dag al dipjes zien. Ze heeft haar gewicht mee, dat helpt. De artsen konden haar dipjes niet goed verklaren waardoor ze een EEG hebben gedaan bij Noor. Hier werd geconstateerd dat haar hersenen meer prematuur zijn dan haar leeftijd. Tijd zal zijn werk moeten doen. De afgelopen twee dagen maakt Noor een enorme ontwikkeling door en is ze overdag van de cpap af en krijgt ze alleen nog low-flow. ’s-Nachts heeft ze deze nog wel nodig. Noor ligt in een warmtebedje. Vandaag heeft Noor geluk want ze mag voor de fotoreportage buidelen bij zowel mama als papa! En wat zijn ze trots op haar. Dat mag ook wel want wat een knapperd is Noor!

Nadja en Jan-Willem, heel veel geluk met jullie gezinnetje! Hopelijk mag Noor snel met jullie mee naar huis!

—————–

Van ouders:

Op 16 november 2018 werd onze mooie, lieve Noor totaal onverwacht en ongeveer 7,5 week te vroeg geboren. Ze had een hoog gewicht voor haar termijn en prachtige donkere haren! We werden meteen verliefd op haar. Ze leek het in eerste instantie heel goed te doen, maar haar hersenen lieten meer prematuriteit zien dan bij haar termijn paste. Na een lange periode van CPAP en heel veel dipjes, lijkt er nu eindelijk verbetering te zijn. We hebben nog een lange weg te gaan voordat ze van de CPAP, low-flow en uiteindelijk ook van de monitor af is, maar ze laat veel minder dipjes zien. Ook op andere gebieden maakt ze al grote stappen. Ze kan al af en toe zelf drinken, al kost haar dat heel veel energie, ze kan zichzelf al goed warm houden en ze groeit als kool. Wij zijn super trots op haar! We kijken ontzettend uit naar de dag dat we haar in het nieuwe jaar eindelijk mee naar huis mogen nemen.

We zijn ontzettend blij met de Earlybirds fotoshoot. Wat een mooi initiatief en wat een prachtige foto’s. Merel, heel erg bedankt voor de leuke shoot. De foto’s die we al hebben gezien maken ons heel erg nieuwsgierig naar de rest.