Maven prematuur geboren bij 34 weken en 2 dagen, couveuse, buidelen, Rode Kruis ziekenhuis

Maven

Van de ouders:

Op 20 november is plots onze Maven geboren. Totaal onverwacht met 34 weken. Nog zo onvoorbereid op zijn komst. Met 6 weken te vroeg is hij een prematuur en moest hij naar de couveuse afdeling. Heel onwerkelijk was dat, ons kindje die niet bij ons kon blijven. Ondanks dat het heel goed met Maven ging en hij al snel van alle slangen en dingen af was vond ik het maar moeilijk. Ik verliet iedere keer het ziekenhuis zonder de baby in mijn buik, maar ook geen baby bij mij of thuis. Mijn hoofd kan het nog steeds niet goed rijmen. Dit was geen scenario wat ik had overdacht van te voren. Terwijl we vanwege ons eerste kindje al best wat scenario’s zijn afgegaan.

Ik was dus maar al te blij dat Earlybirds fotografe Anne ons wilde vastleggen op de dag dat Maven naar huis mocht. Het is toch een tijd die heel snel gaat ondanks dat het niet altijd zo voelt. Een tijd die je snel wilt vergeten maar ook wilt koesteren, want het hoorde er ook bij. Het is het begin van het leven van ons kind geweest. En wat ben ik dan dankbaar met de reportage die mogelijk gemaakt wordt door de vrijwilligers van deze stichting! Het is zo dierbaar, zulke “simpele” dingen als verschonen, badderen, buidelen of gewoon zo’n gezins-knuffel-momentje.

Maven is thuis en hij maakt het goed. Vandaag, 8 december, precies is hij 37 weken. De tijd in de couveuse lijkt al zo lang geleden en het voelt voor ons alsof hij nu 1 week oud is, de tijd dat hij thuis is. Maar de tijd op de couveuse afdeling mogen wij en gaan wij niet vergeten.

Liefs, Marlo en Rolf

————

Van de fotografe:

Zondag 2 december ontmoette ik Maven en zijn ouders in het Rode Kruis ziekenhuis in Beverwijk. Na exact 2 weken in het ziekenhuis mocht Maven, met 34 weken geboren, die dag met zijn ouders mee naar huis. Ik ben heel blij dat ik nog een reportage voor dit prachtig gezin in het ziekenhuis kon doen. Hopelijk kunnen de foto’s ze helpen bij het afsluiten van deze periode.

Ik wens dit mooi en liefdevol gezin heel veel geluk toe!
Anne Meyer