Noé prematuur geboren met 32 weken, zwnagerschapsvergiftiging, HEELP syndroom, Sophia Kinder Ziekenhuis, antibiotica, Maasstad ziekenhuis

Noé

Van de fotograaf:

Afgelopen week heb ik Noé en haar ouders mogen ontmoeten. Zo rustig en goed Noé het nu doet, hoe anders was dat nog maar heel kortgeleden.

Na een zwangerschapsperiode waar eigenlijk geen vuiltje aan de lucht leek, veranderde dat drastisch toen er bij de mama van Noé zwangerschapsvergiftiging werd ontdekt. Dit ging over in het HELLP-syndroom. De artsen hadden dan ook geen andere keuze dan de geboorte in te leiden. Na een uitputtende bevalling deed Noé het meteen super goed, eigenlijk boven verwachting. Helaas ging het herstel van haar moeder niet zo snel. Na nog een operatie leek de rust een beetje terug te keren. Helaas verslechterde Noé ineens heel erg snel. Het ging zo hard achteruit dat besloten werd haar over te plaatsen naar het Sophia. Daar werd geconstateerd dat een darmbacterie in haar bloedbaan was terecht gekomen. Na een paar zeer zware dagen voor zowel Noé als haar ouders, knapte ze snel op van de antibiotica die ze kreeg. Gelukkig hoefde ze daardoor niet langer in het Sophia te blijven.

Nu ligt ze rustig in haar bedje aan te sterken met twee stralende ouders om haar heen. Ze doet het zelfs zo goed dat ze al zelfstandig een beetje drinkt. Nu hopen dat de stijgende lijn zo blijft doorzetten en dat de periode van zorgen snel achter gelaten kan worden!

—————–

Van de ouders:

Onverwacht zijn wij 8 weken eerder ouders geworden dan gepland. We zijn meegesleurd in een periode waarin emoties varieerden van geluk, vreugde en trots tot angst, verdriet en onzekerheid. Wij willen ouders die hetzelfde doormaken meegeven nooit op te geven en nooit hoop te verliezen. Onze dochter heeft onvoorstelbaar hard moeten vechten voor dit plekje in onze wereld maar nu kunnen we gelukkig zeggen dat ze deze strijd heeft gewonnen.

Het zal nog even duren voordat ze mee mag naar huis maar voor alle kleine stapjes vooruit en de goede zorg van het ziekenhuis zijn wij als ouders heel dankbaar. We hebben beseft dat een roze wolk niet vanzelfsprekend is en dat heel veel dingen in de wereld onbelangrijk zijn. Door de geweldige foto’s die Mike Poodt heeft gemaakt namens Stichting Earlybirds hebben we mooie beelden van het begin van het leven van onze dochter. Deze zijn zeer waardevol en zullen ons kunnen helpen bij het verwerkingsproces wat zal gaan komen. Ondanks alles zijn we iedere dag opnieuw zielsgelukkig en gezegend met onze allerliefste dochter Noé.

1. Corrina
    Corrina zegt:

Zo mooi dit supertrots op Jordy Annick en kleine Noé. Hoe zei zich hier doorheen hebben geslagen petje af, en nu alleen nog maar genieten met zijn drietjes .Ik hoop dat Noé binnenkort lekker in haar eigen bedje ligt bij papa en mama thuis.
    Dikke knuffel en xxx van een supertrotse Oma ❤

2. Vanessa
    Vanessa zegt:

Lieve Jordy, Annick en Noé, een start waar niemand op rekent maar jullie is overkomen. Niets is vanzelfsprekend in het leven maar jullie hebben dit met jullie drieën maar mooi voor elkaar gebokst. En hoewel het een zware start was kan het grote genieten nu dan gaan beginnen. Nog even geduld en dan heerlijk samen met jullie mooie, supersterk vechtertje. Heel veel liefs, Vanessa.

3. Sharella

Lieve annick en jordy en natuurlijk noé

Wat een heftig verhaal
    Maar wat knap dat jullie er zo mee omgaan