Noud prematuur geboren met 28 weken, Isala Klinieken Zwolle, NICU, sondevoeding, couveuse

Noud

Zwanger van een tweede zoontje en opnieuw veel te vroeg bevallen: dat verwacht je niet als ouders. Helemaal niet wanneer tot dan toe de zwangerschap helemaal goed lijkt te gaan. Toch werden Simon en Inge met 28 weken zwangerschap plotseling verrast met de geboorte van hun zoontje. Een loslatende placenta bleek de oorzaak, puur pech.. En zo kwamen zij als ouders opnieuw in de wereld van de NICU terecht. Een omgeving waar zij bij de geboorte van hun oudste zoontje na 30 weken zwangerschap ook al in terecht zijn gekomen. Gelukkig gaat het inmiddels met Stijn, hun oudste, heel goed! Door de plotselinge geboorte moest er nog gauw een beslissing gemaakt worden voor een naam. Daar waren ze namelijk nog niet uit, en zo kwam Noud binnen bij de NICU als “baby Dragt”.

Noud is een aantal dagen in Utrecht geweest vanwege een operatie. Spannend, maar gelukkig is dat goed verlopen! Inmiddels is Noud 5 weekjes en heeft hij al goede stappen vooruit gemaakt. Ten tijde van de fotoreportage was hij net een dag overgegaan naar een wiegje, een mooie stap! De planning tijdens de dag van de fotoreportage verliep op de afdeling allemaal net wat anders dan bedacht waardoor de verzorging van Noud al achter de rug was. Desalniettemin was het een mooie reportage waarbij ik weer waardevolle foto’s mocht maken.

Lieve Noud, ik hoop dat je zo doorgaat en dat je gauw dichter bij huis mag zijn om vervolgens ook thuis bij jouw papa, mama en broer te kunnen zijn!
liefs,
Renate

——————–

Door de ouders:

Het voelde als de achtbaan waar we 2 jaar geleden ook in terecht kwamen. Alleen ging deze nog sneller en zal nog veel langer doorgaan. Waar het 2 jaar geleden de acute HELLP was die zorgde voor de vroeg geboorte van Stijn met 30.3 weken, was het nu een acuut loslatende placenta. Door adequaat handelen van de artsen binnen een paar uur van Enschede in Zwolle op de OK voor een spoed keizersnee op 28.2 weken. Veel te vroeg kwam onze 2e zoon Noud ter wereld met een gewicht van 1070 gram.

Inmiddels zijn we bijna 7 weken verder is Noud 3 dagen na de fotoshoot overgeplaatst van de NICU in Zwolle naar de post IC in Enschede. Maar wat heeft ons mannetje al veel moeten doorstaan in z’n korte veel te vroege leventje. Een bacteriële infectie, een operatie voor het plaatsen van een rickham, diverse bloedtransfusies. En er staat hem nog een operatie te wachten voor een behoorlijk grote liesbreuk. Maar wat een kanjer is ons kleine mini mannetje. Vechten kan hij wel.

Samen met ons lieve mannetje werken we nu hopelijk toe naar een weg naar huis. De tijd zal leren hoe lang onze Noud hiervoor nog nodig zal hebben. Hoe moeilijk het wachten nu ook is, en hem elke dag achter te moeten laten, wij volgen ons stoere ventje.

Renate kwam bij ons foto’s maken in Zwolle. Renate en Stichting Earlybirds heel erg bedankt voor deze mooie shoot van ons 2e earlybirdje.