Navayo prematuur geboren met 33,3 weken, JKZ, weeenremmers, neonatologie

Navayo

Navayo prematuur geboren met 33,3 weken, JKZ, weeenremmers, neonatologie

Afgelopen week mocht ik in op bezoek bij Navayo en zijn ouders in het Juliana Kinderziekenhuis, Den Haag. Navayo lag al ruim 4 weken in het ziekenhuis en lag inmiddels op de kinderafdeling.

Mama vertelde dat ze al met 24 weken weeënremmers kreeg en sindsdien in en uit het ziekenhuis was. Haar oudste dochter was ook met 31 weken geboren, dus ze kende de stress en zorgen om een prematuur kindje. Na 9 weken onzekerheid is Navayo uiteindelijk bij een zwangerschap van 33 weken geboren. Hij deed het meteen hartstikke goed en na een paar weken werd hij overgeplaatst van de afdeling neonatologie naar de kinderafdeling. Volgens de artsen was hij de beste van de klas, hij had al meer gedaan had dan van hem werd verwacht. Nu moet hij alleen nog zijn flesjes goed leegdrinken voordat hij naar huis mag. Dat moment lijkt dichtbij, want mama gaf aan dat hij het weekend waarschijnlijk al mee naar huis mag!

Tijdens mijn bezoekje was Navayo heel alert en wakker en genoot duidelijk van alle aandacht, kusjes en knuffels van zowel papa en mama. Wat een heerlijk relaxed mannetje ben je Navayo. Ik wens je alle goeds bij je papa en mama thuis, lieve kleine hartedief!

Namens de stichting Earlybirds,
Rachel Viersma