Naahshon & Eashoa prematuur geboren met 26 weken en 5 dagen hersenbloeding, borstvoeding, waterpokken

Naahshon & Eashoa

Op een mooie zaterdagmiddag ging ik op pad naar het Sophia Kinderziekenhuis, waar de eeneiige tweeling Naahshon en Eashoa sinds hun geboorte verblijven. De tweeling is met 26 weken geboren en zijn hier al 13 weken.

De broertjes hebben beiden in eerste instantie een goede start gehad, maar na een aantal weken ging het opeens toch downhill. Naahshon heeft een hersenbloeding gehad en meerdere andere complicaties en hij is nu nog steeds minder stabiel dan zijn broertje.

Met broertje Eashoa gaat naar omstandigheden beter. Hij drinkt ook al zelfstandig borstvoeding, wat een mooi intiem moment met moeder en kind geeft.

De twee zullen voorlopig beiden nog een ruime tijd in het ziekenhuis moeten blijven. Ik vind het prachtig om te zien hoe de moeder zo vol liefde en rust met haar twee mooie zoontjes in een stoel zit te buidelen. De broertjes genieten er ook zichtbaar van en kruipen dicht tegen elkaar aan en maken mooie oergeluidjes.

Papa kon er helaas niet bij zijn, omdat hij bij het vijfjarige broertje van de tweeling is gebleven. Broerlief heeft nog geen waterpokken heeft gehad, dus mag helaas niet op de afdeling komen. Wat fijn om via deze reportage ook mooie foto’s te maken voor de grote broer, hij zal er vast van genieten. Lieve Tatiana, je bent een vechter en een geweldige moeder, veel mooie momenten gewenst met je lieve mannen.