Mylan prematuur 31 weken spoedkeizersnede placenta

Mylan

Mylan prematuur 31 weken spoedkeizersnede placenta

Ik was opgenomen in het Groene Hart ziekenhuis in Gouda en werd voor de zekerheid overgeplaatst naar het LUMC in Leiden. Daar hebben ze gelijk een echo gemaakt en kwamen ze erachter dat onze zoon Mylan 3 weken achter liep in groei en dat er ook te weinig bloed, zuurstof en voedingstoffen naar de placenta gingen. De placenta was aan het losraken. Ook had ik weer zwangerschapsvergiftiging. Er werden gelijk spuiten gegeven voor de rijping van de longen en voor de hersenen. Twee dagen daarna zagen ze op de CTG dat Mylan erg hard achteruit ging en kreeg ik een spoedkeizersnede. Op 1 juni 2016 is met 31 weken onze tweede zoon, Mylan, geboren. Hij woog 1375 gram en was 38 cm lang.

Na een week mocht Mylan worden overgeplaatst naar het Groene hart ziekenhuis in Gouda, lekker dichtbij. Fijn! Daar heeft op onze gezinssuite een fotograaf van stichting Earlybirds foto’s gemaakt. Daar zijn we heel erg blij mee. Bij onze eerste zoon, die met 34 weken geboren is, hadden we dit niet. Dan is het toch fijn dat we nu wel een mooie herinnering hebben aan deze tijd met Mylan in het ziekenhuis.

Mylan doet het gelukkig goed en weegt ondertussen 2 kilo en is 43cm lang. Met zijn broer gaat het nu heel goed dus we hebben er alle vertrouwen in dat Mylan ook groot en sterk wordt! Nog een paar weken wachten en dan hopen we dat Mylan sterk genoeg is om mee naar huis te mogen.

Edwin en Lisa

*****

Namens Earlybirds fotografie mocht ik bij Mylan op bezoek. Hij werd liefdevol verzorgd door zijn papa en mama en kreeg daarna een flesje. Die dronk hij helemaal leeg, wat een knapperd! Zijn lieve grote broer vond het erg leuk om op het knopje van de camera te drukken en ging na een paar foto’s vrolijk met opa en oma mee terwijl Mylan nog even met hun papa en mama mocht knuffelen. Groei maar goed door, kleine Mylan, dan mag jij ook snel mee naar huis. Wat een mooi gezinnetje! Ik wens jullie veel liefde, geluk en een goede gezondheid toe.

Liefs, Janneke

1 antwoord
  1. Ria Hoogendoorn
    Ria Hoogendoorn zegt:

Hoi Edwin en Lisa,

Wat fijn dat Mylan nu thuis is,
    vertrouwd bij zijn papa en mama en zijn grote broer natuurlijk! Ga er van genieten!
    Wat een mooie foto’s!
    Groetjes, tanta Ria.