Morris prematuur 30 weken pre eclampsie groeiachterstand

Morris

Morris prematuur 30 weken pre eclampsie groeiachterstand

Op 30 maart gingen wij naar de verloskundige voor een ‘gewone’ controle. Bij het maken van een echo kregen wij te horen dat ons kindje te veel achter liep in de groei en al snel bleek mijn bloeddruk veel te hoog te zijn. Ik moest gelijk door naar Isala te Zwolle waar al snel na een aantal controles bleek dat ik daar moest blijven omdat ik pre-eclampsie (zwangerschapsvergiftiging) had. We hebben het weten te rekken tot 7 april, Morris was toe aan “Zwolse lucht” en is met 30+6 weken gehaald met een gewicht van slechts 740 gram!

Je komt ineens in een achtbaan terecht; ongeloof, angst, hoop, vertrouwen, verdriet, blijdschap…

Morris is inmiddels super gegroeid en weegt op dit moment van schrijven 2245 gram en doet het superknap allemaal! En…. Morris is vandaag met ons mee mag naar huis gekomen om daar verder te groeien en nog sterker te worden!!

Wij dragen Stichting Earlybirds een warm hart toe en met name Linda van Renate & Linda Fotografie. Wij vinden het mooi en bijzonder dat zij zich belangeloos inzet voor deze stichting en een groot lichtpuntje is in deze zware periode!

***************

Op 29 mei 2016 mocht ik naar het ziekenhuis in Hardenberg om de kleine Morris, zijn ouders en grote broer te ontmoeten. Bij aankomst werd ik opgehaald door de moeder van Morris. Onderweg naar de kamer van Morris vertelde zij op een rustige manier over de nogal heftige voorafgaande periode. Knap hoor!

Vandaag mocht Morris lekker badderen. Voorzichtig kleedt mama hem uit en brengt ze hem naar het warme badje. Eventjes wennen aan het water, maar na een tijdje is het heerlijk genieten! Morris is nog lekker aan het dobberen, terwijl zijn papa en grote broer binnen komen lopen. Samen hebben ze Morris de kleertjes aangedaan en hem het flesje gegeven.

Mooie, liefdevolle momenten. En ik mocht deze vastleggen. Fijn om hier een bijdrage aan te mogen leveren. Gelukkig gaat het nu goed met jullie. Ik wens jullie heel veel geluk en gezondheid toe en hopelijk mogen jullie snel thuis verder van elkaar genieten!