Mila prematuur geboren met 31 weken en 5 dagen, ontsluiting, couveuse

Mila

Mila prematuur geboren met 31 weken en 5 dagen, ontsluiting, couveuse

Mila is geboren op dinsdag 6-12-2016, met een zwangerschapstermijn van 31 wk + 5 dagen.

Marieke dacht gewoon even voor controle naar het ziekenhuis te gaan. De bedoeling was dat ze de grote broers van Mila gewoon uit school zou ophalen die dag. De afspraak in het ziekenhuis die ochtend liep uit en ze belde om aan te geven dat het later zou worden. Volledig in de veronderstelling die middag gewoon thuis te komen en s avond lekker op de bank te zitten. Echter na een controle van de gynaecoloog was het duidelijk: de bevalling was in gang gezet, ze had al een paar cm ontsluiting! Tijd om naar het ziekenhuis in Groningen te gaan, was er niet meer. Daarom mocht ze bevallen in het Scheperziekenhuis te Emmen. Vader Erwin werd op de hoogte gesteld en moest zo ook zijn hele planning van die dag veranderen.

Het is allemaal zo snel gegaan dat Mila, het jongste zusje, al geboren was, nog vóórdat de school uit ging!

Dat was wel even schrikken. Door vrienden werden Marieke en Erwin geattendeerd op stichting Earlybirds, een mooi initiatief waarvan ze gelijk wisten dat ze hier graag gebruik van wilden maken! Gelukkig gaat het goed met Marieke en zij voelde zich al vlot weer energiek. De eerste dagen kon zij in het ziekenhuis bij Mila blijven, maar daarna is zij naar huis gegaan om zo ook de zorg voor de andere 3 kinderen op zich te kunnen nemen. Erwin moest namelijk gewoon weer aan het werk. Al met al best heel druk! Dit betekent dat ze dagelijks op en neer rijden van huis naar het ziekenhuis dus. Gelukkig is Mila een sterk meisje en ze groeit goed, wat ervoor zorgt dat zij in het ziekenhuis in Emmen mag blijven.

Op de zondag van de fotoreportage lag Mila nog in de couveuse. Toen we bij de afdeling van Mila aankwamen, kreeg mama Marieke echter het goede nieuws dat Mila de volgende dag in een wiegje zou mogen; een bijzondere mijlpaal! Met dit goede nieuws konden we van start voor de fotoreportage. Erwin kon er helaas niet bij zijn, vanwege de zorg voor de andere kinderen.De bedoeling was om het voedingsmoment ook te fotograferen, maar de voeding had Mila al iets eerder gekregen van de verpleging. Dit betekende vooral het fotograferen van het buidelmoment: een prachtig intiem moment tussen moeder en dochter, zo dicht bij elkaar! Wat kan er nou beter zijn voor zo’n klein kindje dan dit warme contact?
Mama genoot van de fotoreportage met Mila. Het was ook heerlijk rustig op de zondagmiddag op de afdeling en daardoor was het al met al een ontspannen en rustig moment. Prachtig om mee te beleven.

Ga zo door kleine sterke meid. Nog even een poosje in het ziekenhuis blijven om te groeien. Daarna lekker naar huis, samen zijn met je mama, papa, broers en zus! Heel veel geluk als gezin!

Liefs,
Renate

1. Janny van Klinken
    Janny van Klinken zegt:

Ik als trotse oma en vaak de redder in nood heb het verhaal gelezen en had tranen in de ogen bij het lezen en het zien van de foto’s
    Wat prachtig!!
    Voor mij als moeder en oma ook niet te bevatten dat er een klein meisje is die je nog helemaal niet kunt knuffelen en vasthouden en dan is het geweldig om naar deze prachtige foto’s te kunnen kijken en Mila met de webcam te volgen. Het is een sterk gezin en ik ben dan ook blij dat ik daar dan ook deel van uit maak. We gaan er met ons allen voor en Mila wordt een grote meid.
    Hele leuke foto’s stichting early birds
    Een trotse moeder en oma.

2. Greetje
    Greetje zegt:

Prachtig ,het begin van nieuw leven , zo hulpeloos en klein . Zo veilig geborgen in mama’s armen .
    De geboorte van je kindje , de allereerste keer waarin jij je kindje in je armen sluit , de eerste kennismaking .
    Je ruikt, je voelt,je raakt er niet op uit gekeken.
    Dit zijn zulke bijzondere momenten die je altijd wilt blijven koesteren.Deze prachtige foto’s doen je die momenten weer opnieuw beleven.Het is genieten

3. Johan en Lammy
    Johan en Lammy zegt:

Ik haak voor de stichting en als je dan een verhaal als deze leest en de foto’s ziet van dit prachtige meisje, besef je weer waarom je dit doet!
    Heel veel geluk met kleine Mila

Trackbacks & Pingbacks

1. […] Het verhaal van de kleine Mila, geboren met 31 wk + 5 dagen, is nu te lezen op de site van stichting Earlybirds:  www.earlybirdsfotografie.nl/mila-4/ […]