Mieszko prematuur geboren met 33 weken, spoedkeizersnede, couveuse, sonde

Mieszko

Mieszko prematuur geboren met 33 weken, spoedkeizersnede, couveuse, sonde

Van de ouders van Mieszko:

Op 19 mei werd onze zoon Mieszko geboren via een spoedkeizersnede. Dit was niet de bedoeling. Gelukkig heel goed opgevangen door de verloskundige en het ziekenhuis.

Het was best spannend allemaal want de placenta liet al los toen Mieszko nog bij mij in de buik zat. Omdat het ook allemaal wat te vroeg was, de zwangerschapsduur was 33 weken, kwam hij na de geboorte in de couveuse te liggen en werd hij naar de kinderafdeling gebracht. Het was een hele moeilijke tijd. Gelukkig doet Mieszko het vanaf het begin al heel erg goed. Het belangrijkste was ademhalen, voeden, aansterken en groeien.

Langzaamaan maakt hij stapjes vooruit en na drie lange weken mochten we naar huis. Nu kunnen we van elkaar genieten.

Toen we in het ziekenhuis lagen kregen we een folder van Stichting Earlybirds. Wat een fantastisch initiatief! Wij zijn de stichting en lieve Tess enorm dankbaar voor de prachtige foto’s.

——————-

Van de fotograaf:

Op zaterdag 8 juni reed ik om 11:30 uur naar het ziekenhuis in Tiel. Hier had ik afgesproken met Magdalena en Mateusz. Op 19 mei 2019 zijn zij voor de tweede keer papa en mama geworden; Mieszko is geboren na een zwangerschap van 33 weken. Grote broer Mikołaj was er ook bij en vond het allemaal erg interessant! Mieszko kreeg eerst een schone luier en daarna bij mama een flesje. Mikołaj wilde graag helpen en keek toe hoe zijn broertje heel relaxed bij mama lag.

Twee dagen na de reportage kreeg ik een mailtje van de mama van Mieszko dat hij al mee naar huis mocht. Wat een kanjer ben je lieve kleine Mieszko!

Lieve Magdalena en Mateusz, ik wens jullie veel geluk met jullie twee zoons!